Wpis z mikrobloga

Napisaliśmy wytyczne grafiki, która będzie używana w naszym projekcie. :)

Prawnicy sprawdzają regulamin, nagrody robią się coraz atrakcyjniejsze i myślę, że uda się nam sprawnie konkurs przeprowadzić i wyłonić naprawdę fajny projekt.

Przypominam też o zbiórce https://zrzutka.pl/zbieramynabillboard

- Powinniśmy unikać zarówno obecnej flagi Niemiec (odwołuje się ona do flagi znienawidzonej przez nazistów Republiki Weimarskiej, więc proszę o zachowanie uczciwości historycznej względem symboli) jak i wyraźnie eksponowanej swastyki (mimo iż większość państw zostawia otwartą furtkę dla tego symbolu w kontekście edukacji historycznej, jednak praktyka pokazuje, że mogą się pojawić z tego powodu nieprzyjemności)
- Unikamy eksponowania określenia "polskie obozy śmierci". Mimo iż walczymy właśnie z tym stwierdzeniem, to jego ekspozycja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Ludzie, którzy zobaczą billboard, a nie będą wgłębiać się w jego kontekst mogą to odebrać w zupełnie opaczny sposób.
- Nie walczymy z Niemcami tylko z zakłamywaniem historii. Pamiętajcie o tym. Główną osią naszej akcji jest walka z próbą celowego lub nie rozmycia historii. Polska była jej ofiarą i była jednocześnie jedynym państwem, który nie szedł na żaden układ z okupantami. Przekaz grafiki ma być jasny, stanowczy, ale jednocześnie nie może być dla nikogo obraźliwy i powinien mieścić się w granicach dobrego smaku.
- Odbiorcami naszej akcji są zarówno Polacy jak i obcokrajowcy. Liczymy na zauważenie naszej akcji na świecie, ale równie ważne jest to, żeby zwrócić uwagę na ten problem w kraju i wymóc na obecnym i przyszłym rządzie ostrzejsze stanowisko w sprawie takich incydentów. Jest to problem, z którym przede wszystkim powinni się mierzyć nasi reprezentanci zasiadający na trybunach sejmowych i warto im o tym przypomnieć.
- Projektując grafikę należy pamiętać, że ma być ona zastosowana zarówno na pionowych plakatach jak i poziomych billboardach.
- Praca musi zawierać adres internetowy głównej strony akcji - germandeathcamps.org

#zbieramynabillboard
  • 7
@zbieramynabillboard: nadal bez sporej liczby konkretów - podstawowy przykład - brak wymiaru projektowego, brak informacji o zakresie używanych kolorów i głębi bitowej (przy projektowaniu do druku CMYK, do internetu RGB/sRGB i tak dalej) i tak dalej.

Punkt drugi, ciągle widzę kwestię billboardów, zadałem pytanie/przedstawiłem sugestię żeby użyć citylightów które są o wiele lepsze do tego celu - mogą nieść więcej informacji, więcej ludzi je widzi i tak dalej - nikt nie