Wpis z mikrobloga

Już po prostu się gotuję. Do nauki #zbrush podchodzę właśnie czwarty raz i za każdym razem mam ochotę się zabić jak widzę ten interface i to sterowanie. Ale ok, myślę sobie przyzwyczaję się i będę walczyć! Ale już na wstępie po prostu leże. Mam dwa pytania i bez odpowiedzi na nie daleko nie zajdę, a magicznie nie mogę nic na ten temat znaleźć w necie, a jak znajduję to nie działa. W tutorialach z zbrusha nie ma nic bo chyba traktują to jako oczywistą oczywistość.
1. Jak usunąć obiekt ze sceny? Np zrobiłam sobie sferę, nabrzydziłam na niej i chcę usunąć. Jak? No kurde jak? Jest tam w ogóle możliwość czegoś w stylu rozpoczęcia nowego projektu?
2. Jak ustawić widok tak by patrzeć na obiekt dokładnie z przodu, boku, góry itd? Coś tam niby z shiftem działa ale... ale jak raz przesunę to nagle z shiftem nie wróci do tamtej pozycji mimo, że byłam ustawiona np a widok z przodu. Z każdej strony będę widziała obiekt tylko nie z tej z której był ustawiony. Dodałam sobie nawet floor by widzieć z której strony patrzę na obiekt i no nie mogę wrócić do np widoku z przodu. Czy można widok ustawiać np tak jak w blenderze przy pomocy klawiatury?
#grafika3d
  • 3
@homo_superior: t, poten ctr + n

co do drugiego to z shiftem snapujesz do orto view, czyli top, front, etc, jest też drugie rozwiązanie (nie polecam go, bardziej przeszkadza, niż pomaga) wchodzisz w draw i potem snapshot to drig i masz oski :)