Wpis z mikrobloga

#pracbaza #humorinformatykow #sysadmin

Normalny dzień pracy sysadmina, nagle jeden ze zBOKów (Biuro Obsługi Klienta) przełącza do mnie rozmowę, nie wyrobił z klientką.

Po minucie wiedziałem dlaczego.

Odbieram telefon, klienta na początku jakiś bełkot że nie kupi u nas już nic, coś tam zrezygnowała, nie jest nasza klientką i dzwoni bo ma problem i chce jego rozwiązania, głos sugeruje wiek średni.

Chodzi o to, że klienta po wejściu na FB i po próbie zalogowania się ma przekierowanie na naszą stronę firmową i twierdzi, że musieliśmy jej pewnie w jakiejś z wiadomości e-mail wysłać wirusa, albo jak twierdzi - mamy na FB kolegów którzy na pewno hakują, a poza tym w takich firmach jak my często pracują hakiery i ktoś chciał jej zrobić na złość bo rezygnowała z usług, a ten zbieg okoliczności ewidentnie wskazuje na to.

Pytam się standardowo, kiedy problem wystąpił ostatnio, po czym klientka twierdzi, że od godziny w ogóle jej FB nie działa od momentu kiedy próbowała się zalogować i przez nasze haxy została przekierowana na stronę naszej firmy.

Próbuję jej kilka razy wytłumaczyć, że nie ma racji (podstawy obsługi klienta bardzo) bo po prostu w żaden sposób nie ingerujemy w jej kompa, nie wysyła nikt żadnych wirów, klienci przychodzo i odchodzo, pewnie ma problem z ciachami albo coś z kompem i to nic po naszej stronie więc GTFO. Powiedziała że czyści komputer codziennie, ma wersję Professional CCleanera.

Popijam Fantą i słucham dalej jak klientka mówi, bo już nie wyrabiałem z tym że mi ciągle przerywała, w tym czasie sprawdzam też co tam na tablicy FB nowego.

Minęło 5 minut, klienta się wygadała, podziękowała za to że nie chcę jej pomóc i że zgłasza sprawę do działu hakowania i wirusów na policji.

Czekamy na pozew i kwas ze strony CERT, na slack'u nowe MOTD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
@JakisTakiNick: Nie wysyłać wirusów klientom :(

Nie wiem w sumie co mnie bardziej bawi.

To, że babka tak sobie wkręcała paranoicznie że ją pohaczyliśmy i zgłosi sprawę sami wiecie gdzie, czy to że po rezygnacji z usług nagle przy próbie logowania się do swojego konta FB jest przekierowywana do Panelu Klienta byłej firmy.

In any case - made my day.