Wpis z mikrobloga

Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stuknie jej 11 lat, żeby działała wystarczy komputer z procesorem 1.2 ghz ( jednordzeniowy ! ) 256mb ramu ( tak megabajtów a nie gigabajtów ) i kartę graficzną typu gf 2
oczywiście zalecane: p4 2.4ghz, 512 ram, gf4400
gra może nie wygląda na dzisiejsze standardy wyśmienicie, ale grafika w nowych grach moim zdaniem nie tłumaczy tak dużych wymagań sprzętowych, teraz często wymagane jest przynajmniej 8gb ramu, to jest przecież 32 razy więcej niż minimum potrzebne do odpalenia hl2, nowe procesory też są wydajniejsze dziesiątki razy niż stare celerony czy p4 to samo z kartami graficznymi. Wiem że grafiki nie da się określić np że jest 2x lepsza czy gorsza, ale czy taki skok jakościowy na prawdę wymaga aż takiego skoku wydajności komputerów ?
#halflife2 #pcmasterrace #oszukujo
czlowiekproso - Half Life 2 to gra wypuszczona w roku 2004, dokładnie za 3 dni stukni...

źródło: comment_lKoOSWtsUHWVxJbmnu9Ib4EcQZbvLsls.jpg

Pobierz
  • 80
  • Odpowiedz
@czlowiekproso: do takich gier można też przytoczyć spintires która chodzi na ultra na gówno laptopach, takich jak mój np. i wygląda świetnie pomijając fizykę wszystkiego, nawet uginających się mostów i taki ets 2 który wygląda suabo i odpala się na minimalnych w 720p i 20fpsach gdzie wszędzie jest jednakowy asfalt i ta sama tekstura trawy
  • Odpowiedz
teraz często wymagane jest przynajmniej 8gb ramu, to jest przecież 32 razy więcej niż minimum potrzebne do odpalenia hl2,


@czlowiekproso: bo to się skaluje, że tak powiem, wykładniczo. Dwa razy lepsza rozdzielczośc tekstury to już 4 razy więcej danych, a roznica "golym okiem" coraz mniejsza. Tak samo miedzy 100 a 1000 poligonow roznica ogromna, ale iedzy 10000 a 20000 duzo mniejsza, mimo, ze to drugie to 10 razy "wiekszy" przyrost
  • Odpowiedz
ale czy taki skok jakościowy na prawdę wymaga aż takiego skoku wydajności komputerów ?


@czlowiekproso: Nie wymaga ale Ty sądzisz że producenci sprzętu będą wydawać jeden produkt i sprzedawać 5 lat bo wszystkie gry płynnie działają - lepiej w tym czasie sprzedać dwie grafiki. Podobnie się ma rzecz z producentami gier - muszą jakoś zareklamować nową odsłonę a robią to jedynie lepszą grafiką. Nikomu nie zależy zbytnio na wielkiej optymalizacji kodu
  • Odpowiedz
@Kazak77: najbardziej #!$%@? argument w eonach, co z tego że między 6000 a 60000 nie widać różnicy, ale pomiędzy jedną postacią a dziesięcioma jest już różnica!
  • Odpowiedz