•  

    Co myslicie o takim rowerku na wyprawowca z sakwami? Może coś lepszego by się w tych pieniądzach znalazło?
    http://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gravel/author/ronin

    Sztywniak, stal, mocowanie na bagażnik ;)
    #rower

    •  

      @zukikiziu: Nooo na biednego nie trafiło.

      Przy takiej zaporowej cenie Tiagra / AUTHOR to raczej nie wyczyn. Złożyłbyś te podzespoły za 1500-2000 zł. Rama raczej rzadko spotykana. Załóżmy że rama 1500 zł. Reszta to marża. Mogę się mylić nie jestem ekspertem.

    •  

      @barbados69: buehehe

      @zukikiziu: Warto, raczej będzie trudno o lepszą propozycję na ramie stalowej. A na pewno nie w Polsce

    •  

      @fixie: Dobra to dawaj czemu buehehe. W sumie to jestem ciekaw bo sam chciałem wyjebać taczkę kasy na nowy rower. W sumie rama z widłem niech będzie 2000zł

    •  

      @fixie: W lokalnym sklepie uda mi się coś urwać, niskie marże dają. Może za 4 tysiące by się udało.
      Fixie, Ty masz pojęcie :) Powiedz mi, czy z tego szosa by była?
      Geometria prawie jak w moim fitnesie, która mi pasuje, ale to nie szosa. Znaczy, ja wiem, że ten rower szosą nie będzie, ale obręcze 15c zachęcają do założenia jakiegoś cieńszego laczka :)

    •  

      ale obręcze 15c zachęcają do założenia jakiegoś cieńszego laczka :)

      @zukikiziu: Rama CX zachęca do założenia grubszego. To nie za to płaci się w tych rowerach więcej?

    •  

      @barbados69:
      1) 4200 za rower szosowy/przełajowy/gravel/wyprawowy to wbrew pozorom niewiele
      2) cena całej grupy Tiagry 4700 to ok. 1350 zł, odejmując hamulce szosowe i dodając jakieś przeciętne tarczówki mechaniczne jak w tym Authorze można śmiało zaokrąglić do 1500 zł
      3) rama stalowa prezentująca minimalną jakość - koszt ok. 1000 zł (swoją drogą rama bardzo podobna do produktów Genesis, w UK to dominator stalówek na rynku konsumenckim)
      4) reszty podzespołów nie chce mi się liczyć

      Zatem za 1500-2000 zł nie da rady tego złożyć nawet po cenach hurtowych ze sporym rabatem (;

      @zukikiziu: To jest gravel, połączenie szosy z przełajem. Na szosie jeżeli nie jesteś sprinterem, różnicy w prędkości w porównaniu do zwykłej szosy praktycznie nie odczujesz, za to będzie o niebo wygodniej. Zamiast cieńszego laczka warto jako drugi komplet zanabyć slicki 700x28 lub 700x30 (coraz większy wybór) i taki zestaw będzie bardzo uniwersalny. Na wyprawy, teren i jazdy mieszane opony fabryczne, na stricte szosę i miasto szerokie slicki.

    •  

      @dran2: Wiesz, mam już dwa rowery. Ten byłby trzeci, z domu mnie wywalą z tym szpejem :D No i tak szukam czegoś bardziej uniwersalnego. To, że tym rowerem dałoby się wjechać w teren to ja wiem ;)

    •  

      @fixie: Dzięki za podpowiedzi. Szosa to rekreacyjnie w moim przypadku. Nie ścigam się, to byłoby w sam raz. Obecnie mykam na używanym Simplonie Grid. Fajny rowerek, ale nie na wycieczkę z sakwami. Ma małe prześwity na oponę z tyłu i tylko 32 wejdzie bez ocierania o widełki.

    •  

      @zukikiziu: przłaj/gravel - zakładasz opony szosowe/przełajowe i grzejesz km, a w tym rowerku są mocowania na bagażnik itd. + spokojnie wsadzisz nawet oponkę 1.95 jakbyś się w terenie po czymś trudniejszym niż ścieżkach leśnych i szutrach pałętał. Także jeśli chodzi o uniwersalność w oponach i geometrii, to jest ogromna.

      Sam ujeżdżam i dla mnie jest genialny na szosę i teren. Do tego to nie 100% CX więc miejsce na bidon błotniki czy bagażnik oraz bardziej komfortową pozycję masz w gratisie. Za cenę katalogową nie opłaca się, chociaż marka i rama Gianta jest naprawdę dobra. Ja kupiłem za 3500zł w tiagrze, więc ceną katalogową się nie sugeruj bo sklepy z Giantem mają chyba największe obniżki cen do ugadania.

      Jeszcze zdjęcie z bagażnikiem

      źródło: 4.bp.blogspot.com

      +: byczys
    •  

      @zukikiziu: no to bier gravela. jeśli zakup za granicą nie jest Ci przeszkodą, to bier tego Norco. cena ta sama, a nowa 105 niszczy Tiagrę pod każdym względem.

    •  

      @shusty:

      Do tego to nie 100% CX więc miejsce na bidon błotniki czy bagażnik
      e tam, w moim CX'ie też mam miejsce na 2 bidony i oczka na bagażnik z tyłu (;

    •  

      @shusty: Co to za Giant?
      @fixie: Ten Norco super, ale.. Przesyłka 20 funtów i trzeba się liczyć, że doliczą VAT, chyba że się mylę?

    •  

      @zukikiziu: z Chin tego nie wysyłają, tylko z UK. w obrębie UE nie ma żadnych opłat celno-podatkowych.

    •  

      @fixie: To dzięki za pojaśnienie :)

    •  

      @zukikiziu: jeszcze taka propozycja: http://www.wiggle.co.uk/eastway-cx20-105-2015/ przełajowe alu na 105 5800 - cenowo petarda, również oczka na bagażnik z tyłu i błotniki przód/tył.

    •  

      @fixie: No ten focus fajny jest i fajne błotniki w zestawie, ale to rzadkość w CXach. Mało komu to potrzebne, ale na tył 1.95 chyba nie wrzucisz za to :P

      @zukikiziu: Giant Revolt1, ale geometrią jest trochę w teren przesunięty i ma rzadko spotykane duże prześwity, że oponki 29er wsadzisz z wysokim profilem. Zobacz też przełożenia, w CXach normalnie masz dużo twardsze, a ja jeżdżę sporo w terenie w sudetach i najlżejszego (34x34) używam non stop na podjazdach, takich przełożeń w CXie na wyścigi nie spotkasz, a do jazdy użytkowej cholernie mi się w terenie przydają. Dlatego ten Norco wygląda bardzo fajnie też.

    •  

      @shusty: nie wiem ile to 1.95, bo w szosach i przełajach posługujemy się innymi miarami (; błotniki w zestawie?

    •  

      @fixie: Miała być Stal :P poza tym, wielkie zostały, tylko rozmiary 58 i 60. Ja bym w 54 celował
      @shusty: to mocowanie górne bagażnika ile razy Ci się pogięło? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @zukikiziu: zatem Norco (; zawołam jeszcze @byczys bo niedawno zanabył podobny rower - Speca Awola i sprawdził go już na sporych dystansach

    •  

      nie wiem ile to 1.95

      @fixie: W pewnym momencie skala się kończy oficjalnie oznaczeń szosowych, bo to już koło 29' się robi na wysokim profilu, ale będzie to w innej jeszcze mierze jakieś 49x622.

      Wiem, że to co mówię traktujesz jako herezję ale jesteśmy z innych światów. Ty trenujesz i stawiasz na sprzęt, który jest nastawiony 100% na zawody przełajowe. Ja chciałem uniwersalny rower w miarę wygodny, ale o zacięciu sportowym. Ja o canti nawet nie myślę, bo hamulców dużo używam w terenie, bo na zjazdach MTB się zabić nie chcę, ty canti możesz rozważać, bo im mniej hamujesz tym lepszy czas. Pewnie od szosy masz szosę, a ja wsadzam slicki 700x28c, większość czasu spędzam na przełajowych 700x35c, gdy mieszam teren z szosą, odwiedzam szutry, ale też katuję rower w terenie MTB i to naprawdę nie są tylko leśne ścieżki z kamieniami. Czasem jednak teren jest na tyle trudny, że 35c podskakuje rower strasznie i ciężko ujechać, a niższe ciśnie kończy się snejkiem, wtedy wkładam 1.9 o wysokim profilu (a na przód 2.1), opuszczam sporo ciśnienie w oponach i pokonuję trudny teren ze znajomym, który na MTB z amorem ma ciężko. 35c naprawdę na spore wyzwania terenowe daje radę korzenie, kamienie mi nie straszne, ale czasem nie da rady i rower podskakuje tracąc mnóstwo energii. Tutaj 29 sobie fajnie radzą. Najlepiej mieć 3 rowery do ścigania, ale mi wystarcza jeden do jazdy użytkowej od jazdy szosą po teren MTB (enduro jednak nie uprawiam XD ).

      to mocowanie górne bagażnika ile razy Ci się pogięło? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @zukikiziu: to nie moje foto, bagażnik też inaczej można zamontować. Ja z bagażnikiem akurat nie jeżdżę..
      Tak z ciekawości co żeś się tak na stal uparł? Fajne, to amortyzuje jak karbon, wytrzymałe, ale ciężkie, a alu + carbonowy widelec i sztyca to jest różnica spora w wadze, a wytrzymałość i tak jest b. dobra.

      +: Rzufik
    •  

      @shusty: skala oznaczeń szosowych się nie kończy bo jest uniwersalna i podawana w naszym systemie metrycznym, a nie imperialnym (;
      wbrew pozorom niczego nie trenuję, po prostu sobie jeżdżę. nigdy też nie wystartowałem w zawodach przełajowych, dopiero mam w planach. przełajówkę wybrałem z uwagi na podobieństwo pozycji do szosy, ale i komfort jazdy (choć tej różnicy już nie odczuwam aż tak bardzo od kiedy mam szosę na stali).

      stal nie jest sporo cięższa od alu w tego typu rowerach. zwłaszcza kiedy chodzi o ramę pod tarcze. i tak będzie ponad 10 km i tak, więc różnica 200-300 g jest pomijalna. za to w kwestii komfortu stal+stal > alu+karbon i to w rowerze pod teren, na wyprawy robi za wartość dodaną.

    •  

      @zukikiziu: no ja jakieś 3 tygodnie temu nabyłem używkę Awola (znajdziesz w moich wpisach ). Dosyć długo polowałem na coś podobnego, a wymagania miałem bardzo podobne do Twoich.
      Tego Ronina brałem pod uwagę na dosyć poważnie. Pytałem u dystrybutorów i będą niby dostępne dopiero w styczniu.
      Ogólnie w Polsce jest jeszcze kiepsko z tego typu rowerkami. Jak nie przeszkadza Ci zakup za granicą, to w UK jest spory wybór i można wyhaczyć coś w fajnej cenie.
      U mnie to nie wchodziło niestety w grę i wziąłem używany. Za nami około 1000 km i na tę chwilę jestem bardzo zadowolony. Była to jednak jazda na lekko. Sakw i bagażników jeszcze nie skompletowałem. Myślę że dopiero na wiosnę przetestuję jak się sprawdzi jako ciężarówka ;)
      Trochę ciężko mi się przyzwyczaić do mechanicznych tarczówek. W mtb na którym jeździłem wcześniej miałem hydrauliczne. Dla mnie zbyt płytka modulacja. Działają tak bardziej zero-jedynkowo. Może to kwestia regulacji lub okładzin klocków?
      Jak co to pytaj i wołaj jak coś wymyślisz ;)
      @fixie:

    •  

      @zukikiziu:
      a myslales nad kona rove? mam od ponad roku i jestem mega zadowolony, rama cro-mo z miejscem na bagażnik z przodu. osprzęt jak dla mnie lepszy. dożywotnią gwarancja na ramę a swój egzemplarz nabylem za 990€ więc podobnie :)

    •  

      @byczys: Twojego Awola już widziałem, fajny sprzęcik, ale to Spec :P
      @byczys @fixie zakup za granicą wchodzi w grę, ale wolałbym jednak kupić w Polsce
      @Szadafaka: Kona nieźle się prezentuje, ale tego nie dostanę w Polsce to średnio mi się widzi

    •  

      @zukikiziu: a co jest nie tak ze specem? :)

    •  

      @byczys: Osobiście nie widzą mi się rowery tego produdenta. Nie jestem w stanie podać Ci konkretnych argumentów. Po prostu ;)

    •  

      @Szadafaka: w Polsce rove kosztuje ok. 6 tys. Wersja Alu połowę tego.

    •  

      @fixie: dlatego kupowalem w Germanii :)