Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do mirków na gazie ;] Macie jakiś dobry poradnik obsługi tego gazu żeby sobie krzywdy nie zrobić bo nie wiem nic w temacie? Ile nabijać do butli np połowę czy full (-20%), mam startować na benzynie i się przełączać po jakimś czasie? Skąd mam wiedzieć ile zostało gazu bo ludzie piszą że jedzie się na kilometry a ja boję się że jako świeżak będę spalał więcej i mi zgaśnie na środku ulicy XD albo będę dopełniał mimo obecności jeszcze resztek gazu? W necie trochę taki śmietnik jak to na forach albo nie ma odpowiedzi na najprostsze pytania.

Auto to Astra F 1.4 z butlą 42l, mam tylko jeden guzik od gazu z jedną diodą.
#samochody #motoryzacja
  • 11
@AdrianV91: Jeśli jesteś w stanie odpalać na gazie to rób to. Nie musisz odpalać na benzynie. Wyjątek mogą stanowić mocno ujemne temperatury na zewnątrz (parownik z racji zastosowania w nim gumowej, twardej w niskiej temperaturze membrany może tymczasowo odmówić posłuszeństwa).
@AdrianV91:
nigdy nie odpalaj na gazie, chyba że ci padnie pompa paliwa i nie możesz na benzynie to wtedy awaryjnie na lpg
zawsze odpalaj na benzynie, pozwól silnikowi złapać trochę temperatury (ze 30 stopni). najlepiej jak byś miał ustawione automatyczne przełączanie na lpg przy danej temperaturze
@AdrianV91: Po dłuższym postoju z gładzi cylindrów panewek it.p. olej zdążył już spłynąć. Silnik startując na zimno z racji niedostatecznego smarowania zużywa się szybciej. Wtryskując przy rozruchu do cylindrów benzynę w postaci aerozolu dodatkowo zmywasz resztki oleju z gładzi cylindrów (benzyna jest niezłym rozpuszczalnikiem). Podczas startu na gazie ten problem nie występuje.

Typ wyżej wypisuje niczym nieuzasadnione brednie i powiela januszowe mity.