Wpis z mikrobloga

Koncept Opel GT - wizja przyszłości marki, nawiązująca do starych GT i konceptu Vauxhall XVR z lat sześćdziesiątych, a także motocykla Opel Motoclub 500 z lat dwudziestych, który można było nabyć z czerwonym ogumieniem. Pod maskąa trzycylindrowe, jednolitrowe turbo o mocy 145 KM. Premiera za miesiąc na wystawie w Genewie.

#carboners #koncepty #samochody #motoryzacja #opel #opelgt #genewa2016
autogenpl - Koncept Opel GT - wizja przyszłości marki, nawiązująca do starych GT i ko...

źródło: comment_cTk5YPnKc3P7LZ8t76VWJj2gZEpapBiT.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@autogenpl: 6.5s do setki i v-max 250km/h potrafiła wykręcić Calibra Turbo już kilkanaście lat temu, wiec tak jakby się cofają. Pomnożyć moc i ilość cylindrów x2 i wyszłaby bardzo zgrabna maszynka, która nie tylko wygląda ale i jeździ - no i nie musiałaby się wstydzić na światłach przy starszych siostrach Calibrze i Vectrze.
  • Odpowiedz
@magiczny_orangutan: @xetrov: napęd na obie osie i znacznie większy moment obrotowy 205 vs 280 Nm robią swoje... Po koncepcie GT nie ma się co spodziewać oszałamiających osiągów - to w sumie stopień niżej od Calibry i jak przyznają sami twórcy auto pomyślane w dużej mierze o poruszaniu się po mieście i dobrej zabawie za kierownicą (silnik za przednią osią, napęd na tył) już od najniższych prędkości w stylu oryginalnego GT.
  • Odpowiedz
@autogenpl: tyle że w GT jest przynajmniej czterocylindrowy dwulitrowy boxer mający te 200KM, ogólnie jakieś pojedyńcze samochody z takimi dziwnymi silnikami (trzy cylindry? litr pojemności?) niech sobie będą, ale trochę szkoda że to wypiera normalne silniki, nie tylko w takich zabawkach.
  • Odpowiedz
@autogenpl: w przypadku GT86 jest szansa, że ten silnik nie rozpadnie się po 150k, wysilenie może nie jest tragiczne, ale doladowany silnik o momencie z 2.5 N/A, to trochę pomyłka. Przy 700kg sprawdziłoby się to rozwiązanie, ale żeby zagrozić konkurencji to na pewno nie wystarczy. Pozostaje jedynie mieć nadzieję że auto nadrobi przyjemnym układem jednym.
Spadek pojemności skokowej w autach w ostatnim czasie jest co najmniej przerażający, szczególnie że w praktyce
  • Odpowiedz