przyjrzałam się właśnie swojej Corsie 1.4 Rally, a dokładnie oponom. Nie powinny być założone czasami na odwrót? Teraz są niby zgodnie z kierunkiem który jest oznaczony na boku, ale huczą głośniej niż nalewane ATki w moim Pajero.
@Philosohero: wg mnie odwrotnie. Po złej stronie. Strzałka rotation powinna być w tym samym kierunku co ułożenie bieżnika. Przynajmniej u mnie tak jest. Co to za gówniane opony? Zmień lewe opony na prawą stronę, prawe na lewą.
@Merkava: Wiem wiem, ale... a) czemu opony z linku mają odwrotne oznaczenie kierunku? Jakiś fail przy regeneracji? :D Profil ponoć taki dobry... b) w terenówce mam 215/65R16 i nawet na sporo niższym ciśnieniu są cichsze niż 165/70R13 które mam w corsie
@absoladoo: Jest symetryczny, przecież widać. @pan_krewetka: Jest dobrze, oznaczenie rotacji jest w dobrym kierunku. @CitroenXsara: No i tak jest, jak przejedzie kawałek np. po błocie to zostanie mu ślad w kształcie strzałki w kierunku w którym jechał. @Philosohero: Ciepło się robi i będą coraz głośniejsze. Miałem Toyo T1R i układ wyglądał tak samo.
@Tomeek: No ślad na śniegu ma czubek choinki skierowany zgodnie z kierunkiem jazdy, więc chyba git, poza tym śnieg/błoto spod kół lecą do tyłu.
@absoladoo: Opony regenerowane w Polsce! ( ͡°͜ʖ͡°) Poza tym auto do robienia krótkich tras na miejscu, gdzie nawet drogi główne potrafią być pokryte konkretną warstwą śniegu przez dłuższy czas i w takich warunkach sprawują się lepiej niż Dunlop SP Winter
@Philosohero: Jeżeli jeździsz głównie do tyłu - to masz założone dobrze. Jak masz problemy z myśleniem abstrakcyjnym to poproś kogoś, żeby pomału pojechał do przodu i zobacz jak (w którą stronę) obraca się ta opona i czy jest to zgodne ze znakami na niej :-P
@Tomeek: @Philosohero: rotation jest zawsze w tym samym kierunku co bieżnik (kierunek ułożenia klocków bieznika), czyli opony są założone odwrotnie, a producent bargum źle oznaczył strzałkę
@Philosohero: No to jest ok, producent przewidział taki bieżnik i ten kierunek obrotu więc jest ok. Masz nawet na stronie producenta taki sam kierunek.
przyjrzałam się właśnie swojej Corsie 1.4 Rally, a dokładnie oponom. Nie powinny być założone czasami na odwrót? Teraz są niby zgodnie z kierunkiem który jest oznaczony na boku, ale huczą głośniej niż nalewane ATki w moim Pajero.
Tutaj taki sam wzór bieżnika, ale oznaczenie kierunku już inne - http://www.sklep.oponysportowe.eu/155-70-R-13-Winter-Extrema-Profil-Sport(3,1056,1123).aspx
#mechanikasamochodowa #samochody #oponyzimowe
Komentarz usunięty przez autora
a) czemu opony z linku mają odwrotne oznaczenie kierunku? Jakiś fail przy regeneracji? :D Profil ponoć taki dobry...
b) w terenówce mam 215/65R16 i nawet na sporo niższym ciśnieniu są cichsze niż 165/70R13 które mam w corsie
@pan_krewetka: Jest dobrze, oznaczenie rotacji jest w dobrym kierunku.
@CitroenXsara: No i tak jest, jak przejedzie kawałek np. po błocie to zostanie mu ślad w kształcie strzałki w kierunku w którym jechał.
@Philosohero: Ciepło się robi i będą coraz głośniejsze. Miałem Toyo T1R i układ wyglądał tak samo.
Komentarz usunięty przez autora
@absoladoo: Opony regenerowane w Polsce! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Poza tym auto do robienia krótkich tras na miejscu, gdzie nawet drogi główne potrafią być pokryte konkretną warstwą śniegu przez dłuższy czas i w takich warunkach sprawują się lepiej niż Dunlop SP Winter
Komentarz usunięty przez autora