Wpis z mikrobloga

Mireczki wymęczyłem wreszcie materiał o najnowszej BMW serii 7, a dokładnie 750i xDrive. To jeden z tych samochodów, o którym można pisać w nieskończoność. Prezencja, komfort, materiały, gadżety, moc - to wszystko jest na tak wysokim poziomie, że czasami brakowało mi słów aby to opisać. O tym, że samochód prowadzi się bajecznie komfortowo oraz jest cholenie szybkie to chyba każdy wie, w koncu to BMW. Ja napiszę o kilku ciekawych bajerach i rozczarowaniu

Tak tylko dla ciekawskich dane techniczne:
Waga 1945 kg, długość 5098 mm, szerokość 1902 mm
Silnik: 4.4 litra biturbo 450 KM i 650 Nm
Osiągi zmierzone osobiście 4.4 s do 100 km/h z procedury startu, 5.5-6s bez procedury w zależności od trybu jazdy
100-200 km/h 10,2 s, czyli tyle co 487 KM Lexus RC-F, który dodatkowo jest o 100 kg lżejszy...

Bajery:

- kluczyk, który jak @3Vw7GkZLSZ46OrVi we wcześniejszym wpisie zauważył ma lepsze parametry niż jego telefon. Cóż pewnie jest mocniejszy niż również mój ... Posiada on dotykowy ekran 2.2 cala o rozdzielczości 320x240. Nie wczytywałem się jaki tam posiada procesor i tak dalej, ale penie milion rdzeni ( ͡º ͜ʖ͡º) Za jego pomocą możemy sprawdzić status pojazdu, czy mamy pozamykane okna/drzwi kiedy następny przegląd czy też jaki mamy zasięg. Mozna tez za jego pomocą ustawić kiedy ma się w samochodzie uruchomić webasto. Oczywiście najlepszy bajer to możliwość zdalnego parkowania! Niestety tej funkcjonalności nie było w testowanym egzemplarzu :( Kluczyk oczywiście trzeba ładować i to stosunkowo często. Ja przez 5 dni ładowałem 2 krotnie. Możemy to zrobić na dwa sposoby, albo za pomocą ładowarki indukcyjnej wbudowanej w podłokietnik albo kabelkiem microusb. Nawet jak kluczyk rozładuje sie do zera to podstawowa funkcjonalność czyli otwieranie zamykanie (również keyless) działa. Aha i kluczyk to oczywiście opcja, która kosztuje 1268 zł

-obsługa gestami, czyli machaj rękami jak dyrygent. Ciekawa sprawa, robisz ręka kółka a tu audio się podgłasnia albo ścisza, można też gestem zmienić piosenkę, zaakceptować połączenie czy też je odrzucić.

-night vision, to bajer znany już od 2006 roku w BMW, kiedy to pojawił się kontrowersyjnej BMW 7er od Chrisa Bangla. Teraz działa jeszcze lepiej i jeszcze dokładniej. Termowizyjna kamera sprawdza się świetnie nocą, kiedy pieszy jest zaznaczony już z daleka na naszym ekranie. Dodatkowo jak zbliżamy się za szybko do osoby to samochód daje nam o tym znać za pomocą sygnału dźwiękowego. Oczywiście to opcja za 11 517 zł

-laserowe reflektory. Tak, laserowe, nie ledowe, nie diodowe, nie zwykłe żarówki, tylko #!$%@? lasery. Świecą kosmicznie dobrze, mają zasięg 600 m i świecą o 50 % lepiej niż LED. Opcja za 14 960 zł

-komfortowe fotele z tyłu, elektrycznie regulowane można wręcz jechać na leżąco. Jest nawet nakładka na zagłówek w formie poduszeczki - coś pięknego. Dodatkowo można dokupić jeszcze masaże do tyłu. Komfortowe fotele z tyłu to koszt 11 337 zł i to bez masaży.

-parkowanie 360 stopni. Bajer znany nawet z Passeratti czy Nissana Juke ale to co pokazało BMW przeszło nawet moje oczekiwania. Obraz renderowany jest tak szybko, tak płynnie i tak dokładnie... no coś pięknego! 3753 zł

-opcjonalny wydech M. Miód na moje uszy. O ile w kabinie słyszymy tylko piękny mruk, tak na zewnątrz BMW 750i gada kapitalnie. Mocne przyspieszenie i możecie być pewni że każdy się odwróci. Wydech kosztuje 3041 zł

kilka cen pozostałych dodatków:

-pneumatyczne zawieszenie Executive Drive Pro za dodatkowe 14 960 zł
-audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound. 16 głośników oraz 10-kanałowy wzmacniacz o mocy 1400 W, koszt 28 646 zł
-M pakiet (zderzaki, felgi, listwy ozdobne, czarna podsufitka i takie tam) 21 858 zł

Cena testowanego egzemplarza 690 000 zł, czyli miała dodatków za 184 000 zł

Zdziwienie:

To co mnie najbardziej zdziwiło to... mało miejsca. Poważnie, spodziewałem się ogromu przestrzeni a tutaj jest jego po prostu pod dostatkiem. Jesteśmy jakoś tak bardzo mocno zabudowani i to zarówno z przodu jak z tyłu. Wszystkiemu winne sa komfortowe fotele z tyłu, które zabierają przestrzeń. W sumie to miejsca na nogi było zdecydowanie mniej niż w Superbie... a nawet nie wiem czy nie tyle samo co w BMW serii 5.

Nowa 7 jest genialna, dopracowana, mega komfortowa, mnóstwo bajerów i piekielnie szybka z silnikiem 50i. Ja jednak wybieram BMW 550i xDrive - w zasadzie poza możliwością domówienia komforotwych foteli do tyłu to brak znaczących różnić. Owszem póki co nie ma takich bajerów jak ten bajerancki kluczyk czy tez nie możemy machać rękami ale to raczej nie jest najważniejsze w tym samochodzie. Zwłaszcza że rożnica w podstawowej cenie cenie pomiedzy 750i xDrive a 550i xDrive to 137 000 zł na korzyść 7er. No chyba że bierzemy pod uwagę przedłużoną 7... Wtedy to co innego!

Pełen test poniżej:

http://autowizja.pl/2016/03/bmw-750i-xdrive-g11-auto-test/

Aha prosto z 5,1 metrowej siódemki przesiadłem się do 3,7 metrowego Opla Adama S. I wiecie co? Świetna mała pierdziawa, jak ktoś będzie chciał to mogę trochę o nim potem napisać :)

#autowizja <- mój tag o testowaniu samochodów

#bmw #prawilnebmw #samochody #motoryzacja

P.S. sorry za ta aberracje na reflektorach... nie wiem jak mogłem to przegapić ;(
pussyrider - Mireczki wymęczyłem wreszcie materiał o najnowszej BMW serii 7, a dokład...

źródło: comment_t7Or1VmcL1GoYBEmySHoj78m6yB4SZ0X.jpg

Pobierz
  • 18
@pussyrider:
Spodziewałem się trochę większej rozdziałki w tym kluczyku. Niemniej jednak dla mnie to jest kolejny niepotrzebny bajer który może się popsuć.



@benzdriver:
Akurat wnętrze W222, pomijając brzydką kierę (na szczęście w opcji można kupić lepszą trójramienną), mi się nawet podoba - przypomina trochę taką retro motorówkę.
Gorzej z zewnątrz - przód jest taki sobie a tył to już w ogóle się nie nadaje. Zapewne jakbym kiedyś taką kupił to
@mam_wykopane: poprawione, dzieki!

@benzdriver: niestety ale W222 nie było mi jeszcze jeździć więc ciężko porównać. Póki co małem Lexa SL, Audi A8 i to BMW 7er. Mimo tej samej klasy wszystkie te auta są bardzo rożne od siebie, co jest dosyć ciekawe. Klient musi się sam przejechać każdym z nim i zdecydować co mu lepiej leży. Jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to dla mnie 7er póki co wygrywa. Konkretny