Wpis z mikrobloga

@TymRazemNieBedeBordo: kupiłem vana na firmę ale to była okazja mały przebieg 4 czy 5 latkę z klimą, abs, wspomaganiem dualnym za 10 k netto , ale jak patrzę na ogłoszenia to cywilne można kupić taniej już od 8 koła tylko że już wyeksploatowane , ten motor wytrzymuje do 400 k nalotu więc jak coś to żeby miała uczciwy przebieg , i sprawdzaj rant klapy z dołu , bo na zagięciach pojawiły
@sailor_73: Elektrycznym może i będzie drożej, ale porównaj poziom wyposażenia obecnych elektryków/hybryd i przeciętnego auta na gaz

Ceny prądu biorę z http://www.cenapradu.strefa.pl/ i opieram się na samochodzie, z którym na co dzień mam do czynienia - Mitsubishi Outlander PHEV.

W akumulatorach auta przed liftem mieści się 12 kWh, czyli zakładając najwyższą stawkę za prąd z zestawienia ze strony wychodzi ci 12*0,64 - 7 złotych i 68 groszy. Na pełnym naładowaniu baterii,
@kowzan: "Zgodnie z Twoją filozofią, nic nie wygra z rowerem. Spalisz 2 parówki i kajzerkę za w sumie 6 PLN " - złośliwości nie na miejscu , jak chcesz 400 Nm to porównaj to nie do wolnossącej benzyny tylko do tej samej konstrukcji którą jeździsz z silnikiem diesla z PSA 2.2 i masz dynamikę i oszczędność i co sobie dusza zapragnie żeby było na pokładzie , oczywiście wyliczenia wygladają inaczej 3,8
@sailor_73: Sorry za uszczypliwość :)

Samochód nie jest mój, po prostu mam do niego dostęp i mogę pośmigać, jeśli jest taka potrzeba (należy do firmy, w której pracuję).

W Polsce faktycznie zakup pełnej hybrydy typu plug-in nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Po prostu te samochody są zbyt drogie, w porównaniu do spalinowych odpowiedników. Inaczej ma się sprawa w krajach zachodnich lub skandynawskich. Masz dotacje rządowe do zakupu, ulgi w podatkach, darmowy