Dzisiaj wyjdziemy w głąb historii tramwajów w GOPie a mianowicie zajmiemy się nieistniejącymi zajezdniami:
Zajezdnia Alfred
Mieściła się na pl Alfreda w Katowicach zaraz za ostatnim przystankiem tramwajowym w stronę Siemianowic Śląskich. Istniała w latach 1896 - 1900?. Była przeznaczona na rozstaw 786 mm. Niestety niewiele informacji o niej więcej można znaleźć.
Zajezdnia Park Kościuszki
Mieściła się na ul Tadeusza Kościuszki w Katowicach dokładnie tutaj. Istniała w latach 1912 - 1967. Obsługiwała ona ruch w Katowicach do moment powstania Zajezdni Bogucickiej (Zawodzie).
Tutaj zdjęcie owej zajezdni wraz z dobrze utrzymanym stanem torowym.
Zajezdnia Szopienice
Mieściła się ona na Szopienicach w Katowicach na ul Wałowej. Dokładnie tutaj nawet szynę można zobaczyć. Istniała w latach 1900 - 1975 i obsługiwała ruch lokalny a później nawet jak się mylę trochę ruchu na Zagłębiu do czasu powstania Będzińskiej zajezdni (choć niestety była ona bardzo mała na takie coś)
Tutaj możecie zobaczyć więcej zdjęć z niej z 2006 roku
Zajezdnia Rozbark
Zajezdnia mieściła się na Rozbarku (dziś dzielnicy Bytomia) prawdopodobnie tutaj. Istniała w latach 1894 - 1968. Zajezdnia obsługiwała ruch Bytomski oraz Piekarski(Linia na Szarlej).
Ciekawostką jest to że z racji skomplikowania granic po Powstaniach tramwaj jadzący z Polski (Łagiewniki bądź Pierkary) jechał bez zatrzymania w Rozbarku do Polski.
Zajezdnia ul Piekarska
Zajezdnia mieściła się na ul Piekarskiej w Bytomiu obok dzisiejszej końcówki linii 38. Istniała w latach 1913-1980. Jej zadaniem było obsługiwanie linii tramwajowych do Stolarzowic, Miechowic, Wieszowej a także trasę na Zakłady Orzeł Biały.
Polecam tag -> #tramwajowewiescigop znajdziecie tu ciekawostki, informacje o utrudnieniach czy zmianach rozkładów jazdy tramwajów w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym
Dzisiaj wyjdziemy w głąb historii tramwajów w GOPie a mianowicie zajmiemy się nieistniejącymi zajezdniami:
Zajezdnia Alfred
Mieściła się na pl Alfreda w Katowicach zaraz za ostatnim przystankiem tramwajowym w stronę Siemianowic Śląskich. Istniała w latach 1896 - 1900?. Była przeznaczona na rozstaw 786 mm. Niestety niewiele informacji o niej więcej można znaleźć.
Zajezdnia Park Kościuszki
Mieściła się na ul Tadeusza Kościuszki w Katowicach dokładnie tutaj. Istniała w latach 1912 - 1967. Obsługiwała ona ruch w Katowicach do moment powstania Zajezdni Bogucickiej (Zawodzie).
Tutaj zdjęcie owej zajezdni wraz z dobrze utrzymanym stanem torowym.
Zajezdnia Szopienice
Mieściła się ona na Szopienicach w Katowicach na ul Wałowej. Dokładnie tutaj nawet szynę można zobaczyć. Istniała w latach 1900 - 1975 i obsługiwała ruch lokalny a później nawet jak się mylę trochę ruchu na Zagłębiu do czasu powstania Będzińskiej zajezdni (choć niestety była ona bardzo mała na takie coś)
Tutaj możecie zobaczyć więcej zdjęć z niej z 2006 roku
Zajezdnia Rozbark
Zajezdnia mieściła się na Rozbarku (dziś dzielnicy Bytomia) prawdopodobnie tutaj. Istniała w latach 1894 - 1968.
Zajezdnia obsługiwała ruch Bytomski oraz Piekarski(Linia na Szarlej).
Ciekawostką jest to że z racji skomplikowania granic po Powstaniach tramwaj jadzący z Polski (Łagiewniki bądź Pierkary) jechał bez zatrzymania w Rozbarku do Polski.
Zajezdnia ul Piekarska
Zajezdnia mieściła się na ul Piekarskiej w Bytomiu obok dzisiejszej końcówki linii 38. Istniała w latach 1913-1980.
Jej zadaniem było obsługiwanie linii tramwajowych do Stolarzowic, Miechowic, Wieszowej a także trasę na Zakłady Orzeł Biały.
#tramwajeslaskie #slask #gop
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam tag -> #tramwajowewiescigop znajdziecie tu ciekawostki, informacje o utrudnieniach czy zmianach rozkładów jazdy tramwajów w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym