Aktywne Wpisy
Megasuper +186
Jest zajebiście dobra a wy ekolodzy #!$%@?
illmatic +127
#ukraina #oswiadczenie #wojna #lidl #biedronka #niedzielahandlowa
Nie polecam wspierać tych zbiórek. Sprawdziłem fundacje ktora stoi pod dyskontem i nie ma informacji na stronie ile jest przekazywane na faktyczne działania statutowe. Prosiłem wielokrotnie o te informacje ale nie były mi udostępnione.
Osoby zbierające pieniądze nie przekazują informacji jaki procent zbiórki jest przekazywany na cele statutowe.
Pani prezes fundacji ma siatkę firm z pracownikami tymczasowymi oraz sprzątającym oraz fundacje.
To wszystko powoduje ze uważam
Nie polecam wspierać tych zbiórek. Sprawdziłem fundacje ktora stoi pod dyskontem i nie ma informacji na stronie ile jest przekazywane na faktyczne działania statutowe. Prosiłem wielokrotnie o te informacje ale nie były mi udostępnione.
Osoby zbierające pieniądze nie przekazują informacji jaki procent zbiórki jest przekazywany na cele statutowe.
Pani prezes fundacji ma siatkę firm z pracownikami tymczasowymi oraz sprzątającym oraz fundacje.
To wszystko powoduje ze uważam
Moja poniższa wypowiedź TL;DR, dlatego w skrócie - Obsmarowano zakup Pendolino wierutnymi bzdurami, które wielokrotnie były sprostowane w internecie przez osoby mające bezpośrednią styczność z transportem kolejowym. Nie rozumiem, jak można nadal brnąć w kłamstwa.
Raport o rządach PO-PSL w formie .pdf
Jeśli dla kogoś zakup nowoczesnych, eksploatowanych do granic wytrzymałości i niemal bezawaryjnych (95,75% dostępności) pojazdów szynowych, to "przykład niegospodarności", to czym jest zakup pojazdów Pesa Dart, które są najbardziej awaryjnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi we flocie PKP IC (88,15% dostępności przy znacznie mniejszym zakresie eksploatacji niż Pendolino)? Zawsze mi się wydawało, że sprawność techniczna powinna być podstawą przy dokonywaniu analiz, a nie koszt pojazdu. Czy naprawdę żyjemy w jakiejś Rumunii, że nie stać nas na po prostu lepszy tabor? Nie no, przesadziłem - nawet w Rumunii mają EZT lepszy jakościowo od Dartów Pesy, jeszcze własnej produkcji, więc nie ma o czym mówić.
Infrastruktura kolejowa na większości tras Pendolino jest dostosowana do nawet 300 km/h (szczególnie na Centralnej Magistrali Kolejowej), a jedynym problemem blokującym rozwinięcie takiej prędkości to napięcie w sieci trakcyjnej, które wynosi 3kV DC. Napięcie 3kV DC nie pozwala ze względów bezpieczeństwa oraz wytrzymałościowych podstacji elektrycznych, eksploatować pojazdów Pendolino ze stałą prędkością powyżej 230 km/h. Już pomijam fakt, że Pendolino to dzisiaj jedyne pojazdy szynowe w Polsce, które w stałej eksploatacji osiągają te 200 km/h, czego żaden pociąg wcześniej nigdy w Polsce nie osiągnął w stałej eksploatacji (w 2022 roku osiągną docelowe 230 km/h, zaraz po zmianie systemu ETCS z L1 na L2).
O ludzie, nie "Premium", tylko EIP. Po drugie, ja za Pendolino nigdy nie zapłaciłem więcej niż 49 złotych w jedną stronę, co w porównaniu do ceny pociągów dużych prędkości w Europie, jest najniższą ceną za przejazd takim pociągiem na dystansie ponad 300 kilometrów.
Pociąg interREGIO "Matejko" spółki Przewozy Regionalne został zlikwidowany z własnej inicjatywy Przewozów Regionalnych, w związku z problemami finansowymi oraz taborowymi. Nie wiem czy ktoś chciałby od grudnia 2014 podróżować starym EN57 na odcinku Warszawa - Kraków. Szczerze wątpię, no ale insynuacja z Pendolino rzucona piękna - szkoda tylko, że nietrafna.
Tego zapisu nie mogło zabraknąć w "narodowskim" dokumencie. #narodowypesjanizm #narodowynewagizm ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z pewnością, ani Newag, ani tym bardziej propagandowa Pesa, nie są w stanie stworzyć tańszych pociągów w kategorii Pendolino, a różnica pomiędzy maksymalną 160 km/h, a 250 km/h nie jest niewielka. Ktoś w tym całym Centrum Grabskiego potrafi liczyć?
Poza tym, koleje w Niemczech szybko zrezygnowały z zakupu pojazdów Pesa Link, które okazały się na tyle zagrażające bezpieczeństwu pasażerów w Niemczech, że do dzisiaj nie zostały dopuszczone do ruchu na terenie Niemiec. We Włoszech natomiast prowadzone jest dochodzenie w sprawie korupcji, jaka najprawdopodobniej dotyczy zakupu kilkunastu pojazdów Pesa Atribo, które przy okazji - są równie awaryjne we Włoszech, jak i w Polsce.
kolejowych w Niemczech
Kolej Niemiecka w ostatnich latach drastycznie tnie koszty, głównie ze względu na wielkie straty związane z niewłaściwą działalnością. Mówiąc krótko - ta "znakomita" sieć upada. Doprawdy, jest się na czym opierać.
Jest jeszcze kilka linii poza CMK, które łączą Śląsk i Małopolskę z Warszawą, ale oczywiście autorzy tego dokumentu mieli wcześniej problem z matematyką, to korzystanie z mapy dostępnej w internecie też najwyraźniej należy do trudnych zadań.
Później są jakieś pierdoły o informacji nadawanej przez pokładowy radiowęzeł (w jakim celu?), o torach, których nie zdążyliśmy jeszcze wyremontować (sprostowałem tę bzdurę wyżej) oraz przedstawianie, że przewoźnik podniósł ceny biletów (tak, 49 złotych to naprawdę horrendalna cena, gdy jeszcze 10 lat temu ekspres na tej trasie kosztował normalnie 100-150 zł).
(✌ ゚ ∀ ゚)☞
A to, że potrzebujemy modernizacji linii kolejowych, to swoją drogą, z tym że tego typu inwestycje są od kilku lat już realizowane (choć nie wszystkie właściwe i we właściwym stopniu).
Poza tym, używaj
Adam "Wychwalaj Burego a potem zrób sobie fotę na fb pod domem osoby, której Bury wymordował rodzinę" Andruszkiewicz
więcej
@MarkG:
"Instytut Techniki Cieplnej chlubi się efektami najważniejszej z jego prac badawczych - uległ bardzo znacznemu zwiększeniu współczynnik wykorzystania paliwa; dzięki temu do planu perspektywicznego można było wstawić mniejsze cyfry dotyczące przyszłego zapotrzebowania i wydobycia ropy i węgla - TO ZNACZY ŻE SZKODZILI, zaniżając cyfry bilansu paliwowego! - W planie rozwoju transportu przewidziano zaopatrzenie wszystkich wagonów w urządzenia do sprzęgania automatycznego - A WIĘC SZKODNICTWO! zamrożenie kapitału! (Bo przecież sprzęganie automatyczne
Gdzie ją sprostowałeś? Czas przejazdu Pendolino w stosunku do innych pośpiesznych jest niewiele lepszy. To że na CMK da się szybciej pojechać niewiele oznacza bo jest to mały odcinek wszystkich tras w Polsce.
No to w 2022 - nie teraz
@MarkG:
1) Będę wdzięczny za podanie wszystkich bzdur, w treści zafiksowałeś się nt. jednej
2) Jeśli chodzi o Pendolino, niegospodarności nie definiuje się poprzez subiektywne odczucia, tylko np. przez rentowność. O takiej tutaj nic nie wspominasz. Pendolino podobno już jest rentowne, ile w tym prawdy, nie wiem, za wcześnie by oceniać tak długoterminową inwestycję.
Nie chcę się odnosić do całości wpisu, ale
Komentarz usunięty przez moderatora