Wpis z mikrobloga

@miud: pokaż im robota który kręci blanty, zaciekawienie murowane.
jestem w 1 technikum, co prawda wstęp do robotyki miałem w 3 klasie gimnazjum i wtedy zaciekawiło mnie opowiadanie o możliwościach płynących z tego, w dodatku już wcześniej interesowałem się programowaniem więc to było po prostu cudo. Na początku pokaż im jakiegoś gotowego robota, potem może jakiś wstęp do programowania, a potem niech sami spróbują coś zrobić, lepiej niech się nie uczą
@miud: Ja mialem takie zajęcia wiec np fajne bylo ze byly grupy i kazda jakiś program pisala przy pomocy nauczyciela potem testowaliśmy i ogólnie alegorytmike też fajnie pokazał tylko ja mialem chyba 30 godzin
@miud: teoria spoko, tylko tego czasu to trochę mało, imo fajnie by było jakbyś uczył ich tej teorii równocześnie z pisaniem razem z nimi programu, jeśli będziecie musieli napisać jakiś warunek to wtedy im o nim opowiadasz i na jakiej zasadzie to działa
@miud: Sortowanie piłek ze względu na kolor. Będzie mechanika, warunki i sensory :) Można nauczyć się dużo więcej niż w przypadku powtarzanego do bólu line followera.
Jeśli chcesz ich zainteresować robotyką, pokaż im na wstępie parę statystyk związanych z nią związanych i filmy z najszybszymi/największymi robotami przemysłowymi (Big Doga już widzieli, a robota przenoszącego auto niekoniecznie). Możesz opowiedzieć o tym w jak wielu różnych środowiskach pracują roboty. To rozbudza wyobraźnie :)
@miud: Mnie za czasów studenckich zawsze rajcowało robienie czegoś, co się rusza, także klasyczny linefollower zawsze chętnie. Do tego fajnie by było pojeździć po okolicy nie rozwalając się o ściany (jakieś czujniki zbliżeniowe na podczerwień itp.), ciekawe też jest mapowanie pomieszczenia przesyłając przebytą trasę np. przez bluetooth. Proste sterowanie przez własną aplikację na telefon na podstawie sygnału z kamerki też byłoby interesujące, w licbazie chyba nie ma po co jeszcze zagłębiać