Wpis z mikrobloga

Nie spodziewałem się czegoś takiego. #!$%@?ąc od sensu tej inwestycji (samej w sobie wręcz absurdalnej) teraz pojawiła się wizualizacja tego, co wymyśliły ynzyniery z biura Multiconsult. No dobra, tak na szybko:
-rezerwa pod trzeci pas w pasie rozdziału drogi (czyli po środku, a nie zostawienie tylko rezerwy na wiaduktach itd.)
-Pełny węzeł typu koniczyna (najdroższy w budowie typ węzła) na skrzyżowaniu z "Autostradową Obwodnicą Żukowa"
- kolejny wielki węzeł w Metropolii Miszewo
No i ta muzyka (im dalej w las, tym bardziej absurdalna, a apogeum osiąga w 7:10)...

CO TO #!$%@? JEST??!!!
#trojmiasto #gdansk #gdynia #sopot #infrastrukturanadzis #drogi #autostrady #gddkia #s6
Właśnie na takie rzeczy idą pieniądze. Przez poronione pomysły projektantów.
arct2 - Nie spodziewałem się czegoś takiego. #!$%@?ąc od sensu tej inwestycji (samej ...
  • 16
@arct2: Muza przynajmniej nie taka jak w Simsach, że po 3 minutach zasypiasz "jadąc drogą" a sarenki w 7:10 są urocze.
A tak na poważnie to trójmiejska obwodnica potrzebuje odciążenia imo - od jakiegoś czasu codziennie jest co najmniej jeden dzwon albo i więcej. Wystarczy jeden w mieście i jeden na obwodnicy i juz nie ma jak przejechać między miastami. Planowanie dojazdu gda-gdy po godzinie 16 jest jak rosyjska ruletka. Jeżeli
@2na10: @zioom: OMT jest najgorszą z możliwych sposobów na odciążenie ZOT, a ta wizualizacja to wisienka na torcie absurdu. Na Skyscrapercity co parę miesięcy przewala się gównoburza na ten temat. No ale zacznijmy od początku.
Zobaczcie sobie na dół, jak OMT ma przebieg. Zaczyna się w Wielkim Kacku (na mapie tutaj w Chwaszczynie, bo tak został rozpisany przetarg), i omija całkowicie wszystkie punkty, które są generatorami ruchu. Zobaczcie z resztą
arct2 - @2na10: @zioom: OMT jest najgorszą z możliwych sposobów na odciążenie ZOT, a ...

źródło: comment_VqqjBtMJFt5ZUQ3L4umEks40LWt6wtG6.jpg

Pobierz
Autostrada na miarę USA dlatego że ludzie muszą mieć domek w wiosce za miastem a jednocześnie dojechać w 30 minut do pracy np. w Gdańsku no ale wiadomo że bogaci co lobbują takie projekty nie chcą mieszkać w mieście tylko na cichej wsi w dużym domu i mają jednocześnie w głęboko w dup... mieszkańców miasta a to właśnie ci z tych wiosek powodują korki i smog do tego stają na chodnikach i
@arct2: no tak, racja. Myślałam że więcej tranzytu pojedzie OMT przez co na ZOT nie będzie takiego szaleństwa "albo lewym 140km/h albo prawym 80km/h".
O P&R nie pomyślałam, ale gdyby to powstało w trójmieście + rower miejski jak w warszawce to byłoby cudownie.
@arct2:

rezerwa pod trzeci pas w pasie rozdziału drogi (czyli po środku, a nie zostawienie tylko rezerwy na wiaduktach itd.)


A co złego w tym, że rezerwa jest właśnie w pasie rozdziału? To często występujące rozwiazanie na polskich DSR. Moim zdaniem całkiem logiczne rozwiązanie.

Pełny węzeł typu koniczyna (najdroższy w budowie typ węzła) na skrzyżowaniu z "Autostradową Obwodnicą Żukowa"


To już całkiem #januszebudownictwa. Węzeł typu koniczyna to najtańszy węzeł 4-wlotowy
jeerrry - @arct2:
 rezerwa pod trzeci pas w pasie rozdziału drogi (czyli po środku, a...

źródło: comment_JEab6K8f5WeX8yuENL5crrZwAXhbDIer.jpg

Pobierz
> A co złego w tym, że rezerwa jest właśnie w pasie rozdziału? To często występujące rozwiazanie na polskich DSR. Moim zdaniem całkiem logiczne rozwiązanie.

Np. to że jest znacznie droższym rozwiązaniem od pozostawienia rezerwy tylko poprzez poszerzenie wiaduktów?

To już całkiem #januszebudownictwa. Węzeł typu koniczyna to najtańszy węzeł 4-wlotowy typu WA. Zajmuje najmniej miejsca i potrzeba tylko jednego wiaduktu. Jak chcesz sobie zobaczyć co to drogi węzeł to poszukaj węzła
@arct2:

Np. to że jest znacznie droższym rozwiązaniem od pozostawienia rezerwy tylko poprzez poszerzenie wiaduktów?


Jaki jest sens budowania obiektów inżynierskich (które zajmują zazwyczaj 1/100 długości trasy) z możliwością rozbudowy, a samej korony drogi nie? Przecież za te 10 lat trzeba by wykupić dodatkowo te hektary działek, wykonać nasypy/wykopy i przebudować wszystkie zjazdy/wjazdy. Koszta ogromne. Jeżeli wcześniej przygotowane jest miejsce w pasie rozdziału, to wystarczy jedynie dobudować po jednym pasie wewnętrz
Jaki jest sens budowania obiektów inżynierskich (które zajmują zazwyczaj 1/100 długości trasy) z możliwością rozbudowy, a samej korony drogi nie? Przecież za te 10 lat trzeba by wykupić dodatkowo te hektary działek, wykonać nasypy/wykopy i przebudować wszystkie zjazdy/wjazdy.

Obecnie wykupuje się nieruchomości w obrębie pasa drogowego (dla ekspresówek 40 metrów). Więc wykup gruntów nie jest tutaj w ogóle tematem. To raz. Po drugie, zobacz sobie prognozowany SDR w 2036 roku dla tej
@arct2:

Obecnie wykupuje się nieruchomości w obrębie pasa drogowego (dla ekspresówek 40 metrów). Więc wykup gruntów nie jest tutaj w ogóle tematem. To raz. Po drugie, zobacz sobie prognozowany SDR w 2036 roku dla tej drogi: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=133618417&postcount=1522 Raczej dużo brakuje żeby trzeba było budować 2x3...


A Ty korzystasz z prawa wybiórczo? W tej samej tabelce w Dz. U. nr 43 jest wyraźnie napisane, że dla przekroju 2x3 taka szerokość wynosi 50