Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanie prawnicze związane z #telekomunikacja. Rozwijając CRM przyszło mi do głowy autoryzować sporą część funkcjonalności przez hasła jednorazowe SMS, zadzwoniłem na infolinię biznesową #orange i zasięgnąłem info odnośnie możliwości wysyłania nielimitowanej ilości sms przy wykorzystaniu bramki sprzętowej. Konsultantka zapewniała, że skoro w ofercie jest możliwość wysyłki nielimitowanej ilości sms, to nie będzie żadnego problemu. Pytałem kilkukrotnie, zapewniała, że "Orange bierze ryzyko na siebie, że ktoś nie wysyła prawie wcale sms, a inny wyśle milion albo dwa". Mając tę wiedzę, zamówiłem specjalną bramkę w cenie prawie 2000 zł, oraz kupiłem licencję na oprogramowanie w cenie ok 800zł. Poświęciłem sporo czasu aby rozpracować to oprogramowanie, rozbudowałem CRM o funkcjonalność wykorzystującą tę bramkę i soft (w sumie minimum 100 roboczogodzin), i kiedy wszystko było gotowe, zdecydowałem się podpisać umowę. Karta przyszła, wszystko działało fajnie, ale zanim ruszyłem z tym live, stwierdziłem że zapoznam się dokładnie z umową. Oczywiście, w umowie doczytałem, że karty nie można używać do wysyłki sms w trybie "maszyna do maszyny", "maszyna do człowieka" itp... Wysłałem oficjalne zapytanie do Orange, poprosiłem o udostępnienie stenogramu mojej rozmowy z konsultantką, i Orange przyznał, że konsultantka wprowadziła mnie w błąd... Zaproponowali rozwiązanie umowy i zwrot poniesionych tytułem abonamentu kosztów, i tyle... Mam pismo w którym przyznają się do wprowadzenia mnie w błąd, ale nie poczuwają się do zwrotu chociażby 3000zł wydatków na niepotrzebny sprzęt i licencję. Nie liczyłem godzin poświęconych na rozwój systemu, ale coraz bardziej rozważam próbę założenia im sprawy i odzyskania kosztów. Doradzicie coś? Jest sens? Jak tak, to może jakaś kancelaria z doświadczeniem w takich sprawach? Z góry dzięki
#pytanie #pytaniedoeksperta #orange #prawo
mohicanin - Mirki mam pytanie prawnicze związane z #telekomunikacja. Rozwijając CRM p...

źródło: comment_HfWD86NmMT7AnqtNg7tAHtvNTVq5bOND.jpg

Pobierz
  • 7
@mohicanin: Nie łatwiej podpisać umowę z operatorem który świadczy takie usługi? Nie mówię o standardowych umowach, bo każdy operator posiada zakaz wykorzystywania do takich celów, ale są specjalne oferty chociażby dla usług telemetrycznych. Podzwoń po doradcach biznesowych różnych sieci i popytaj.
@MichaelT128: już podpisałem, początkowo lepszym (tańszym!) rozwiązaniem wydawało się wykorzystanie bramki i jej oprogramowanie, tak, aby nie ponosić w przyszłości kosztów tych smsów. Pozostaje kwestia "załatwienia" sprawy przez Orange
@OrangeEkspert: niewystarczająco dokładnie opisałem powstały problem i zaproponowane "rozwiązanie sprawy" ze strony Orange? możecie być pewni, że sprawy tak nie zostawię, z dobrym prawnikiem odszkodowanie (a raczej zwrot kosztów sprzętu+licencji+roboczogodzin programisty 15k z wypoku) zapłacicie, a wizerunkowo nie będzie Wam do śmiechu jak to zacznie po FB i wykopie latać na głównej
@mohicanin: jak można przy takich kwotach nie czytać umowy? Orange udostępnia specjalne umowy dla firm, chcących wykorzystywać ruch w trybie M2M - trzeba tylko odpowiednią umowę podpisać.