Wpis z mikrobloga

testuje Assetto Corsa wydanie konsolowe, wersja PS4, mam czipsy, pady i zapas kierownic więc będzie dobre porównanie do #pcmasterrace

pierwsze wrażenia pozytywne, po 700h za kierą na PC czuje się jak w domu fiza, ffb, kolizje, model zniszczeń wszystko na miejscu

szybkie plusy:
-ładne i czytelne nowe menu kafelkowo konsolowe
-rewelacyjna fizyka jazdy, dobre sterowanie bardzo responsywne choć wymaga dopasowania ustawień seryjnych
-komplet asyst, ale i bez wprawy padem ogarniam
-inny niż zwykle widok zza auta, po prostu różny do takiej Forza czy pCARS ale po chwili naturalny
-regulacja FOV
-grafika w czasie jazdy, auta pięknie odzworowane, tory skanowane laserowo
-dźwięki rewelacja, soczyste silniki, turbiny, słychać mielenie dyfrów i zapianie kolejnych biegów w sekwencji
-Kunos debiutuje na konsolach, całe szczęście nie czuć jakiejś amatorki czy problemów wieku dziecięcego, soft stabilny
-nie zauważyłem bugów a wiem gdzie szukać

wady:
-gra jest sprawna i płynna ale w czasie jazdy z pełnym gridem czuć że nie trzyma 60 fps, parę razy przeleciało typowe rwanie, głównie po starcie
-w powtórkach grafika nierówna, czasem wyłażą problemy z cieniowaniem, teksturami
-brak trybu foto
-brak bindowania przycisków, pad 3 presety, kiera 2
-brak niektórych ustawień do jakich przyzwyczaja pecet, ale to chyba norma, chciałbym wyłączyć widok rąk na kierze, on/off lusterko wirtualne, poprzestawiać HUD, regulować pozycje fotela...
-loadingi zajmują swoje, wyścig lekko 40 sekund, też norma?

mam wersję "testową" a jutro wyjdzie jeszcze dayone patch także małe zmiany

Trzymam kciuki za Assetto, długo wierzyłem że to Project CARS przyniesie światłość symulacji na konsole - wyszło jak wyszło...AC może z pozoru mniej przebojowe, za to oferuje bardzo solidną fizykę sprzężoną z naturalnym force feedbackiem. Nie ma gier idealnych, są za to starające się być bliżej reala - i to jest ta gra.

#assettocorsa #simrace #simracing #gry #ps4
Pobierz rauf - testuje Assetto Corsa wydanie konsolowe, wersja PS4, mam czipsy, pady i zapas ...
źródło: comment_ucbi8V8EqDOH3MRq59CfvEyU9ONRCKJW.jpg
  • 12
@anonim1133: Zasadniczo na PC trochę osób gra na padzie i się da. Nie osiągniesz takich wyników jak na kierownicy, no ale coś pojeździsz.
Forza czy GT to jest coś pomiędzy arcadówką a simem, AC tak jak rFactor to typowy symulator

Jak chcesz to możesz wziąć pada i przyjść do mnie to sobie pojeździsz w Assetto na PC i porównasz z kierownicą :p
po prostu inaczej, do przyzwyczajenia ale zaznaczam że ja mało padowy

Forza napisana jest pod gamepady i to chyba pewien wzór, AC trzeba dodać trochę deadzonu i zmniejszyć saturacje bo moim grubym paluszkom brak precyzji, niemniej nawet w ustawieniu stock nie było myszkowania, asysty realne wbiłem (TC i ABS bez stabilności)
@rauf: W takim razie to bardzo słaby port, skoro nie mogą wrzucić trybu fotograficznego i paru opcji dostępnych na PC. Wyłączenie rąk nawet by odciążyło zasoby konsoli.