Wpis z mikrobloga

Hue, hue, heu. PESA będzie 26 milionów na minusie, a Kraków zyska w ten sposób 3 'gratisowe' Krakowiaki. Tak ma być.

Kraków wystawia Pesie rachunek za opóźnione tramwaje
MPK w Krakowie oczekuje, że producent Krakowiaków do końca miesiąca zapłaci ponad 26 mln zł kary za nieterminową realizację kontraktu na dostawy 36 tramwajów. – W przypadku jej braku zostaną podjęte rozwiązania prawne w celu wyegzekwowania tej kwoty – zapowiada Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. W Pesie słychać wielkie rozgoryczenie – jak podkreślają nieoficjalnie przedstawiciele firmy, gdyby nie Pesa, to Kraków żadnych tramwajów tak tanio i w takim krótkim okresie by nie otrzymał.

(...) Nieoficjalnie w Pesie słychać wielkie rozgoryczenie postawą Krakowa, tym bardziej, że inni przewoźnicy podeszli do tematu bardziej wyrozumiale. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, wszyscy odtrąbili sukces związany z zakończeniem okresu wydatkowania środków unijnych z poprzedniej perspektywy, a Kraków zapłacił jedynie ok. 15% realnej wartości nowych pojazdów (resztę stanowiła dotacja). Gdyby nie Pesa, Kraków w ogóle pozostałby bez szans na nowe tramwaje – rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy, w związku z przedłużaniem się decyzji o przyznaniu dofinansowania unijnego, przeciągało się i wygasła ważność ofert. Jedyną firmą, która na prośbę MPK zdecydowała się zaryzykować i przedłużyć ofertę, była Pesa.


Biedna Pesa, zapomniała, że należy dotrzymywać umów? Winny kapitalizm?

Rozgoryczeni to powinni być mieszkańcy miast, w których przewoźnicy 'podeszli do tematu bardziej wyrozumiale', biorąc pod uwagę kontekst, a tym są tutaj pieniądze publiczne.

#pesa #krakow #krakowiak #karyumownepesy
BaronAlvonPuciPusia - Hue, hue, heu. PESA będzie 26 milionów na minusie, a Kraków zys...

źródło: comment_PYx30GqdQ7t6XYrsf3RlM8B8TEetoRQb.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@MasterSoundBlaster: Ale co 'na rękę', to jest jedynie medialne #!$%@? producenta, który dał sromotnie dupy.


@Baron_Al_von_PuciPusia: mógł dać dupy bardziej i Kraków by został z kilkoma Krakowiakami i wierzycielem bankruta.
A inna sprawa, że pewnie to kwestia jakichś tam układów i rozgrywek - i skończy się jakąś symboliczną ugodą.
  • Odpowiedz
@MasterSoundBlaster: Jakie 'skoro tak twierdzę'? Pesa w zeszłym roku #!$%@?ła kontrakty od maja. Później się tłumaczyła, że 'prądu zabrakło', gdzie de facto były problemy z ograniczeniem dostaw przez jakiś tydzień w sierpniu. Prawie każdy przetarg kolejowy i tramwajowy #!$%@?. Doszło do takiej sytuacji, że odbierano 'warunkowo' tramwaje, które nie zostały nawet wyprodukowane!

#!$%@?, 'pójście na rękę'. Widać, że sieczka serwowana przez dział PR PESY działa świetnie.
  • Odpowiedz
Później się tłumaczyła, że 'prądu zabrakło', gdzie de facto były problemy z ograniczeniem dostaw przez jakiś tydzień w sierpniu


@Baron_Al_von_PuciPusia: Nie tylko to. Zwalali także na strajk niemieckich hutników, bo Wielka Pesa Narodowa kupuje stal w Niemczech, a nie w Polsce :D
  • Odpowiedz
Masz miękkie serce to musisz mieć twardą dupę. Mogli olać sprawę i krakowiaki jeździliby dalej tymi samymi starociami co teraz tylko nie wyciągaliby rąk po kasę do PESY
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: dotacje unijne to nie kapitalizm.

wyprodukowanie w ostatniej chwili tak dużej ilości tramwajów musiało odbić się na ich jakości. w efekcie za ciężki pieniądz kupiono coś co można by było zrobić lepiej. no ale panie, unia płaci, to trza wydatkowac, bo przepadnie.
  • Odpowiedz