Aktywne Wpisy
Mefedronka +2275
Mirki, w końcu jestem singielką. Mogę robić co chcę.
Potrzebuję 500 plusów, żeby rozpocząć szalony projekt.
Każdemu plusującemu prześlę na pw zdjęcia.
Będzie to z jedną, no... może dwiema takimi marchewkami jak się uda.
Raczej na wykopie nikt tego nie robił, więc jakiś powiew świeżości doświadczycie.
Plusy zbieram do godz. 18:00. (。◕‿‿◕。)
Kto mnie zna, ten wie, że dotrzymuję słowa i wysyłam zdjęcia na prośbę
Potrzebuję 500 plusów, żeby rozpocząć szalony projekt.
Każdemu plusującemu prześlę na pw zdjęcia.
Będzie to z jedną, no... może dwiema takimi marchewkami jak się uda.
Raczej na wykopie nikt tego nie robił, więc jakiś powiew świeżości doświadczycie.
Plusy zbieram do godz. 18:00. (。◕‿‿◕。)
Kto mnie zna, ten wie, że dotrzymuję słowa i wysyłam zdjęcia na prośbę
DzonySiara +356
Najlepszy mod do deusa w jaki grałem. Coś dla każdego weterana tej legendarnej gry. Poniżej kilka słów co nowego.
Nazwa to akronim (a jakże) od Give Me Deus Ex i jeśli komuś kojarzy się to poziomem trudności, to gratuluję. :)
Jest ciężej, a nawet dużo ciężej. Oprócz standardowo zwiększonych HaPsów, obrażeń, bardziej zaawansowanych broni i inteligencji oponenci dostali całą masę umiejętności. Odporność na toksyny to standard u ekipy MJ12 - granaty gazowe są zbyteczne w połowie gry. Paralizator również nie załatwi już każdego, a ogień działa w sumie tylko na zwierzęta. Skoro jesteśmy przy faunie to warto wspomnieć, że w porównaniu z czystą grą rozmnożyła się okrutnie. Greasele dzięki atakowi fizycznemu są jeszcze bardziej wredne, a Karkiany... heh, te bydlaki okupują teraz prawie każdy większy zbiornik wodny, w ilościach hurtowych. Poczułem się jak Roy Scheider ze "Szczęk" kiedy wskoczyłem do kanałów w Hong Kongu. Bez przygotowanej kuszy nie radzę pływać. Szaraków też nie pominięto - dostały chyba najokrutniejszą porcję sterydów z całej menażerii. Zmian jest dużo więcej i nawet roboty doczekały się tuningu, głównie w postaci dywersyfikacji uzbrojenia i zasięgu.
Co na to JCD?
Największa nowość to perki, które można wykupić na różnych poziomach umiejętności. Niektóre są bardzo przydatne, np.: +30% do celności stojąc nieruchomo, zmniejszenie rozmiarów dużych broni w ekwipunku, możliwość wyciągnięcia więcej energii z bioogniw, czy otwieranie zamków TYLKO jednym wytrychem/multitoolem. Ten ostatni jest po prostu cudowny, ponieważ ze świata zniknęło wiele kodów, kluczy i haseł. Dopiero pod koniec gry miałem pełen zestaw złodziejskich narzędzi, nawet pomimo wysadzania większości zamkniętych pojemników i drzwi. Rakiety i granaty to towar raczej deficytowy i gdy tylko można korzystałem z beczek i nieprzytomnych MiBów. xD
Umiejętności lekko podrasowano dodając trochę więcej zależności, szczególnie jedna zmiana zasługuję na uwagę - Hakowanie. Otóż systemy bezpieczeństwa są stopniowane (jak w deusach od eidosu) i jeśli ktos chce włamywać się do komputerów i konsol to wymaksowanie hakowania jest priorytetem. Są też dwie (prawie) nowe zdolności: skradanie i atletyka. Pierwsza jest oczywista, druga wprowadza pojęcie wytrzymałości odpowiedzialnej za bieganie i inne wyczerpujące czynności, w tym pływanie. To jest dość ważne ponieważ podwodną eksplorację znacznie rozwinięto w stosunku do oryginalnej gry. Usunięto też większość oddycharek (w całej grze znalazłem tylko 2!). Dlatego jeśli ktoś chciałby popływać i manewrować między karkianami, to powinien rozwijać atletykę, albo zainstalować odpowiedniego biomoda. Wszczep, moim zdaniem, nie ma sensu, ale atletyka na poziomie zaawansowanym pozwala zwiedzić wszystko oraz odblokowuje perka na nieograniczoną konsumpcję jedzenia, co uważam za całkiem sensowne rozwiązanie.
Biomody też doczekały się zmian, chociaż nic specjalnie innowacyjnego. Przede wszystkim podzielono je na aktywne i pasywne, co niewiele zmieniło - pasywne i tak pobierają energię, kiedy są spełnione wymagania ich użycia. Zmieniły się za to znacznie okoliczności wykorzystania biomodów. Np.: jest mnóstwo sytuacji kiedy "ochrona przed toksynami" nie tylko ułatwia zabawę, ale zwyczajnie pozwala przeżyć: greasele, szaraki, przeciwnicy z kuszą, granaty gazowe, radiacja - sporo tego. Prawdopodobnie najczęściej używany przeze mnie wszczep. Generalnie priorytetem jest, moim zdaniem, inwestowanie w obronę zamiast atak. Też dron emp jest bardzo użyteczny - GMDX nie korzysta z shiftera i nie ma expa za przeciwników, dlatego można dać sobie spokój z tańcem dokoła mechów. xD
Ostatnią istotną zmianą jest sprzęt. Usunięto/przeniesiono ogromną jego ilość, głównie amunicji. Jeśli ktoś zna Deus Ex na pamięć to szybko przypomni sobie definicję konsternacji. :) Z drugiej strony autor dodał kilka nowinek, między innymi modyfikacje broni: są nowe i jest ich dużo więcej - maksymalnie rozwinąłem 5-6 sztuk tejże. Jest w co inwestować.
Na koniec kilka uwag:
- zwykły pistolet może używać tłumika, dlatego teoretycznie 'pistolet z tłumikiem' jest zbędny. Jednak tłumików znalazłem/kupiłem tylko dwie sztuki i jeśli ktoś chce wyciszyć karabin i snajperkę i glocka to... no. :)
- będziesz pływał, czy chcesz czy nie spotkasz karkiany - kusza to obowiązkowe wyposażenie.
- 100% celności osiąga się tylko po pełnym ulepszeniu weapon accuracy + weapon skill.
- dobre biomody ochronne są dobre. regeneracja wcale nie jest taka fajna.
- rozbudowano wiele lokacji, a także dodano nowe, w tym kilka sklepów.
- dodano umiejętności wspinaczki, jak w thief. Oh yeah!
- ograniczono korzystanie z automatów leczniczych/naprawczych do 2. użyć. Specjalny perk pozwala skorzystać dodatkowo jeden raz.
- są pewne zmiany w historii, kosmetyczne ale przyjemne.
- nierozwinięte low-tech + pałka uśpi każdego podstawowego przeciwnika.
- GMDX korzysta z HDTP i New Vision.
Serdecznie polecam każdemu fanowi tej wspaniałej gry.
#crpg #staregry #deusex #pcmasterrace #gry
Shifter bardzo uprzyjemnia zabawę, ale też znacząco ułatwia. Biomod udziwnia, ale raczej negatywnie. TNM to coś zupełnie innego. A mi chodziło o intensywność taką jak grałem za 1-2 razem. Wielokrotnie coś spieprzyłem i trzeba było improwizować, kiedy grając normalnie po prostu wykonywałem plan, bo nie było co spieprzyć.
Poza tym DX jest ogólnie łatwą grą,
@sejsmita świetny wpis :]
Nie mam nic przeciwko GMDX, osobiście mi nie pasuje, ale zostało w niego włożone dużo solidnej roboty. Tylko nie lubię jak stawia się go jako jakieś "dopracowanie" oryginału.
@anony: I dlatego też nie polecam nowym zaczynać od niego
Jeśli dawno nie grałeś to shifter kiedyś działał bez problemu z polską wersją. Zeugma ma rację - przejdź grę i potem zagraj w GMDX. :)
@Zeugma:
Weź shifter mod w takim razie. Powoduje nagradzanie exp za zdjęcie wroga - więcej za nie zabijanie, ale headshoty mają premię i jest też bonus za odległość. Kiedyś nagradzał za rozwalenie tych największych mechów mieczem/nożem - i to były olbrzymie sumy exp, prawie tysiąc, a technika podobna do mordowania trolli w gothicu. :D
Dodaje unikalne bronie i nowe rodzaje amunicji. Wrogowie zostawiają
http://kentie.net/article/dxguide/