Wpis z mikrobloga

#motocykle #bojowka125cc #mechanika
Pomocy motomirki! Dziś pierwszy raz podjąłem się regulacji luzów zaworowych w mojej hondzie cbr 125. I wszystko było by dobrze gdyby nie to że gdy wszystko poskładałem przy przetaczaniu motocykla pojawił się dziwny dźwięk, słychać na filmie na początku i od 23sec. https://www.youtube.com/watch?v=kOGBcHNVMk0 . Dodam że gdy ustawiałem tłok w " top dead centre" robiłem to za pomocą tylnego koła na drugim biegu bo za cholerę nie mogłem odkręcić tej zaślepki przez która potem można kręcić wałem. W dodatku nie mogłem też zgrać tego znacznika na kole magnesowym (??) z tą zębatką przy zaworach, gdy linia na zębatce była równolegle do głowicy to znacznik na kole magnesowym był przesunięty o 1 może 2 stopnie w lewo ( przy takim ustawieniu regulowałem luzy) . Po regulacji silnik pracuje ładniej więc tego chyba nie zjeb@łem.... prosił bym o wskazówki co mogłem zepsuć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 16
@inDifferentBases: ja mam cbf125, niby inny ale podobny

- 1-2 stopnie to nie problem, luz na zębatce jest delikatny, przynajmniej u mnie
- w którą stronę kołem kręciłeś??? bo wał ma być przeciwnie do wskazówek zegara, jak zgodnie to mógł ci łańcuch rozrządu przeskoczyć

obczaj tu http://cbf125.riderblog.pl/Luzy_zaworowe_w_CBF125,b4522.html

a zaślepki to tylko i wyłącznie nasadki imbusowe, jak nie idzie to popsikać WD40 albo innym penetratorem i dopiero, jak dalej nie idzie to
Kręciłem tylnym kołem w kierunku przodu motocykla, nie wiem jak kręcił się wał ale zębatka rozrządu przeciwnie do kierunku wskazówek zegara, więc wał chyba też, po za tym silnik chodzi teraz bardzo ładnie więc przestawienie rozrządu chyba nie wchodzi w grę, dodam jeszcze że sprawdziłem łańcuszek rozrządu i nie jest jeszcze wyciągnięty. Dźwięk słychać tylko przy przetaczaniu na luzie i dochodzi z okolic koła magnesowego, tak sobie teraz myślę że może jak
@tosyu Czyli wykluczyliśmy chyba wszystkie możliwości... nie wiem co mogło się stać ale ewidentnie coś o coś ociera, jutro zerknę i pojeżdżę trochę to może minie. Na razie chyba do niczego nie dojdę ... tak czy inaczej dzięki za pomoc.
@inDifferentBases: szczerze, to jeśli pojawiło ci się coś takiego po regulacji zaworów... to ja bym nie jeździł :/ poczekaj do południa, jest północ, może ktoś z rana, bardziej ogarnięty technicznie niż ja, ci pomoże

jesteś pewien że dobrze wyregulowałeś te zawory? na zimnym silniku (najlepiej po nocce stania) i sprawdziłeś luzy po pełnym obrocie po regulacjach?
@inDifferentBases: jeśli mówisz o uszczelce pokrywy silnika, to musisz mieć nową, u mnie i pewnie u Ciebie też to papierowe jednorazówki, jeśli masz na myśli "dekiel" czy zaślepki alternatora (oraz "wziernika" TDC) to tam są gumowe i wymienia się je tylko jak są uszkodzone
@amath Nie mogę kręcić kluczem bo nie udało mi się odkręcić tej dużej zaślepki na osłonie silnika przez którą klucz się wkłada, dlatego ustawiałem tłok w TDC obracając koło na dwójce. Dodam że przejechałem dziś kilkanaście km i gdy odstawiałem moto jak silnik był ciepły nic nie było słychać. Zobaczę rano jak już ostygnie czy wciąż będzie hałasował.
@inDifferentBases: to raczej nic zwiazanego z tlokiem, zaworami, lub lancuchem rozrzadu, gdy pchasz motur na luzie to silnik sie nie kreci, nie grzebales nic w okolicy sprzegla ? nie wpadlo Ci nic w okolice kola magnesowego ?
@dredeq Dzięki za odpowiedź, nic nie grzebałem w silniku po za tymi zaworami, wpaść też na pewno mi nic nie wpadło. Pcham go na luzie i słychać wyraźnie jak coś o siebie ociera, problem nie występuje na rozgrzanym silniku, jeździ się normalanie, temperatura też w normie. Nie ma to dla mnie żadnego sensu najbardziej prawdopodobne jest dla mnie to że mogłem coś uszkodzić próbując odkręcić tę zaślepkę na karterze przez którą wkłada