Wpis z mikrobloga

@rANDOMpERSON: tutaj masz jeszcze widma "standardowych" LEDów, świetlówki, halogenu - na drogach niestety stosuje się diody o chłodnej barwie światła "cool" (wysokiej temperaturze barwowej) - ze względu na lepszą skuteczność świetlną.

Druga wada że się nie grzeje przez to w zimę po śnieżycy będzie ciemno bo lampy zasypane :]

Na sodówkach śnieg sam się topi.

@Kotlet_Rybny: dobrze zrobiona lampa też topi śnieg, LEDy mają sprawność do 20% (zwykłe żarówki ~1-2%)
Pobierz megawatt - @rANDOMpERSON: tutaj masz jeszcze widma "standardowych" LEDów, świetlówki,...
źródło: comment_BMQWl3lvVlZ1tMY6BLvXl77wWScPaqBo.jpg
Kiedyś mnie drażniły te pomarańczowe lampy, ale odkąd centrum mojego miasta rodzinnego #!$%@? w ledowych, mam wrażenie, że nocą jest tam dzień, tylko światło takie bardziej niebieskawe.

Nie ma to jak pojeździć nocą samochodem po opustoszałym pomarańczowym mieście.
@megawatt: co ciekawe, myślę, że warto dodać - jednym z powodów "niebieskiej szpilki" na wykresach spektralnych jest ograniczenie w budowie białego LED'a. Biała dioda jest tak naprawdę niebieską diodą z odpowiednio dobranym luminoforem. Głównym składnikiem luminoforu jest fosfor, który nadaje żółty kolor diodzie.

W zależności od jakości i technologii wykonania diody, uzyskuje się mniej lub bardziej "szpilkowate" widmo. Widocznie część światła niebieskiego, będącego światłem o wyższym kwancie energii niż pozostała część
Pobierz KokiX - @megawatt: co ciekawe, myślę, że warto dodać - jednym z powodów "niebieskiej ...
źródło: comment_JDr8Wk89HBrpOzx1Wayg5WpiWTN4MPXj.jpg
@Pitrewk: żółte lampy - sodowe - mają za zadanie podkreślić kontur, a nie kolor. Co zresztą widać. LEDowe to krok wprzód pod wieloma względami - głównie dlatego, że są oszczędniejsze energetycznie i lepiej pod nimi widać. Ale są droższe - na razie.