Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanie, dotyczy ono reklamacji jaką chcę złożyć do x-kom/Asus. Niespełna rok temu kupiłem laptopa Asus R556LN, niedługo po zakupie zaczęły wychodzić odpryski na obudowie, bez większych starań rysuje się obudowa całego komputera, zwłaszcza klapa. Na matrycy obijają się klawisze i zrobiła się dość mocno widoczna kreska odbita z łączenia klawiatury z okolicami touchpada. Dodatkowo szwankuje karta sieciowa, rozłącza Wi-Fi oraz nie łączy z niektórymi sieciami. Problem jest również z głośnikami, w sumie od początku było lekkie trzeszczenie głośników i obudowy, ale problem mi nie przeszkadzał związku z właściwie zawsze podłączonymi głośnikami. Pojawił się również problem z tym, że klapa powoli zaczyna się rozczepiać tworząc coraz bardziej widoczną szparę. Co do pytań:
1. Czy wady jak odbicia się klawiszy na matrycy, odpryski farby na laptopie i kwestia rozchodzącej się klapy są brane pod uwagę w kwestii gwarancji?
2. Jakie podejście do reklamacji ma x-kom? kiedy kupowałem komputer miał całkiem niezłe opinie
3. Czy przy oddawaniu komputera na gwarancję powienienem zrobić format? (komuter nie miał w zestawie zdanego OS)
Może ktoś coś powiedzieć w mojej sytuacji?
#asusserwis #xkom #kiciochpyta #pytanie
  • 7
2. Jakie podejście do reklamacji ma x-kom? kiedy kupowałem komputer miał całkiem niezłe opinie


@m_pom: W pierwszym punkcie piszesz o gwarancji, a w drugim o x-komie. W przypadku gwarancji x-kom jest tylko pośrednikiem i nic mu do uznawania reklamacji. Możesz od razu odesłać laptopa do serwisu Asusa, zamiast wydłużać czas poprzez wysłanie sprzętu do x-kom.
Ewentualnie możesz reklamować sprzęt z tytułu rękojmi - wówczas za cały proces reklamacyjny odpowiada sprzedawca i
@MichaelT128 dzięki za odpowiedz. Co do pytania o X-kom to miałem wrażenie, że wpisuje się w ramy gwarancji skoro u nich kupiłem.Co do rękojmi to jako argument mógłbym podać co? trzeszczenie, rozchodzenie się obudowy? Orientujesz się może?
@m_pom: bardzo prosimy o kontakt z naszym serwisem: serwis@x-kom.pl lub pod numerem 34 377 00 30. Postaramy się pomóc znaleźć odpowiednie rozwiązanie, w przypadku dodatkowych jesteśmy do Twojej dyspozycji
@m_pom: Jeśli nie zgłosiłeś usterki, w ciągu 2 miesięcy od jej zauważenia u sprzedawcy, to tracisz prawa do rękojmi w sprawie danej usterki. GG, mnie wyruchali właśnie tak samo dzisiaj, w sprawie reklamacji problemu z niewłączającym się laptopem na samej baterii.

EDIT: a dokładnie to przytoczyli mi Art. 9. 1 (USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)

Kupujący traci uprawnienia przewidziane
@m_pom: dokładnych informacji udzieli Ci nasz serwis. Każde zgłoszenie ma charakter indywidualny, więc trudno nam ocenić czy wymienione cechy są brane pod uwagę przy reklamacji