Wpis z mikrobloga

@tosyu: Od dawna nie śledzę motogp (jakieś 6 lat może więcej) ale z tego co kojarzę to ktoś tam mocno piszczał że elektronika #!$%@?ła ten sport. Że każdy tak samo może opóźnić hamowanie, że każdy w tym samym momencie odkręca manętkę na fulla, że kiedyś to każdy miał inny styl a teraz to jeden #!$%@?.
@tosyu: akurat absy to pierwsze, co się wywala w takim sporcie z moto :P Ogólnie temat elektroniki w motogp to długa rozprawa, prędzej taki @blubi_su Ci coś na ten temat ciekawego napisze, ja tam się nie znam za bardzo na tym, co ta elektronika może, a co nie >.> Jedynie wiem, że teraz wszyscy korzystają z tego samego "komputera"
@tosyu: Akurat dla tego zdarzenia jest rozpisana kinematyka, Damiano na FB to rozdziergał na składowe.
@noriad: ABS to zakazuje regulamin, ABS jest szybszy od człowieka więc nikt by go nie wywalał bo geniusz ludzki pojedzie lepiej.

Gx
@baba_by_sie_jednak_przydala: @Gixaar: @tosyu: takich mocy nie jesteś w stanie ogarnąć bez elektroniki.

Mają wielostopniową kontrolę trakcji, tak samo z ABS, kontrole startu, anty wheelie, downshift, upshift, mapy silnika w tym hamowania silnikiem, zawias też jest elektronicznie regulowany plus oczywiście telemetria do zbierania danych, wymieniłem te podstawowe bo mają pewnie duuużo więcej :)

Mi się właśnie wydaje że ujednolicenie tej elektroniki poprawiło widowisko, wystarczy spojrzeć ilu mamy zwycięzców w tym