Wpis z mikrobloga

@fabek: wiara w to, że dane nie są łączone byłaby naiwnością. Sklep daje anonimowe karty lojalnościowe, ale łatwo je połączyć z danymi z karty płatniczej a do tego dochodzi informacja o wieku (przybliżona) i płci. To już dużo.

Poza tym to tak jak z Uberem śledzącym twoją drogę po wyjściu z pojazdu. Albo to tak jak google które wie, że szukaleś informacji o hemoroidach. Niby nic. Ale tych drobnych rzeczy zbiera
  • Odpowiedz
@jono: ależ oczywiście to bardzo proste do zrobienia, ale to trzeba zweryfikować, a karty lojalnościowe to główne narzędzie monitorujące zachowanie klienta. gdzieś była opisywana sprawa, ze algorytm rozpoznał ciąże u dziewczyny zanim sama sie o tym dowiedziała, jedynie analizując kupowane produkty.
  • Odpowiedz
@jono od dawno to istnieje? Mass takie info? W sumie ostatnio zauwazylem w dwoch roznych freshach w roznych miastach zmiane terminala do platnosci karta na takie same, moze przypadek, a moze to cos co ma jakas kamerke czy innego #!$%@?
  • Odpowiedz
@wsciekly1: nie ma czegoś takiego jak podręczniki, takie przypadki są najczęściej opisywane w raportach dotyczących Big Daty, artykułach, opisach działalności różnych firm. W dzisiejszym świecie praktycznie nie masz możliwości "odłączenia" się od tego wszystkiego. Musiałbyś płacić gotówka i nie używać internetu
  • Odpowiedz
A wiecie, że większość kamer w centrach handlowych robi to samo? Zlicza liczbę wchodzących osób i to jaka płeć przychodzi na zakupy. Takie systemy są normalnie sprzedawane i oferowane w różnych sklepach.
  • Odpowiedz