Wpis z mikrobloga

Jaka jest teraz najtańsza opcja VR dla #pcmasterrace? Niby jest ocullus, niby ma być htc vive. Ale naprawdę chińczycy nie wymyślili jeszcze nic sensownego za połowę ceny? Czy może te podróby same w sobie nie mają sensu, bo prędzej się kark skręci i oczy wydłubie?
Jest coś na horyzoncie co da szansę, że ta technologia wejdzie masowo pod strzechy?
Oczywiście nie mam na myśli żadnych przystawek, gdzie wkłada się telefon czy przeźrocza. Chodzi mi o normalny sprzęt do grania, który nie rozwali głowy i portfela.
Dodatkowo: czy jakieś okulary 3D jak w telewizorach mają sens? Tylko takie ogólne, nie jak 3DVision nvidi, gdzie podobno monitor musi wspierać szmery bajery.
#vr
  • 13
@RRybak: nom, warto się wstrzymać. Teraz mamy pierwszą generację dla early adopters = sprzęt drogi, o dość słabej specyfikacji (coś jak pierwszy iphone), contentu stosunkowo mało... I o ile na steam vr poza kilkoma wyjątkami masz zalew gównianych 10-minutowych demek, to facebook pompuje te swoje miliony zielonych przez co może coś się w tej kwestii zmieni:

Wilson's Heart
https://www.youtube.com/watch?v=PaBO6rQcwho

Arktika.1
https://www.youtube.com/watch?v=KLkvbAFIOJc

Robo Recall
https://www.youtube.com/watch?v=MIK4D0kVlIs

Lone Echo
https://www.youtube.com/watch?v=LoV5p8ddTT4

Killing Floor
https://www.youtube.com/watch?v=SE72z8YIJ9E

Landfall
@RRybak: cholera wie
dopóki nie ukradna "kodu źródłowego(?) (bo to chyba jest potrzebne by implementowac dublowanie klatek i rozne dziwne kombinacje antywymiotne) dopóty nikomu nie bedzie sie chcialo tego kopiowac
chiny juz wcale nie sa takie tanie jak byly kiedys - widocznie chinczyk przeliczyl i wyszlo mu ze za pol ceny to mu sie nie oplaca a za 2/3 to nikt tego nie kupi

no i software - albo go nie
skoro okulus/vive nadal nie maja jakiegos standardu typu directx czy opengl to nadal nikomu sie to nie bedzie oplacalo


@Bohun_Zygmund: wut? Co masz na myśli?
Obsługa VR w unreal engine, czy cryengine jest praktycznie out-of-box. Oculus ma też swoje API do wszystkiego od obsługi dźwięku przestrzennego po hand presence:

https://youtu.be/QOz73O7zOEk?t=12

Valve również ma swoje (wcale-nie-)openVR, pod którym działają vive, rift, HDK i inne.

No i jest khronos group, do której należą
@Ksiadz_Rhobak: o chinczykow pytal - gdyby byl 1 standard (jak wtyczka hdmi) to moze by cos wyprodukowali. skoro nie ma i nie wiadomo czy chinskie gogle by wspolpracowaly z grami korporacji to nie ma sensu ich produkowac, sami softu do nich nie wymysla.

jakies polskie tez mialy byc i co? nadal nie ma
@Bohun_Zygmund: Polski to miał być Comar, na razie nie kupisz. Póki co kilka HMD z CES 2017 http://www.roadtovr.com/first-look-windows-holographic-vr-headsets-dell-hp-acer/ Najtańsze będą od 300$ i bedą to gogle nie do grania, bo nie będą miały kontrolerów. (kontrolery w grach dużo dają) Prawdopodobnie nie będą też miały wsparcia dla SteamVR, ale myśle że to kwiestia max kilku tygodni zanim ktoś napisze jakiś sprytny programik który pozwoli dogadać się goglom z SteamVR. I plusem, ale