Wpis z mikrobloga

#gamedev Takie pytanie do osób które wydały grę na steamie lub zwyczajnie orientują się w sytuacji:
Aby wydać grę na platformie Valve należy przejść przez steam greenlight, gra dostaje zielone światło i po jakimś czasie wychodzi. Ale jak obecnie wygląda publikowanie drugiej gry na steamie ? Spotkałem się z kilkoma wariantami (dotyczącymi raczej małych wydawców, indyków):

- greenlight obowiązuje przy każdej kolejnej grze.

- kolejna gra musi przejść przez greenlight jeśli jest znacząco różna od już wydanej/wydanych. (czy Valve ma czas to sprawdzać? źródło sprzed ~2 lat:
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/2lkkuh/once_you_are_accepted_into_steamworks_via/?sort=new )

- wydaniu pierwszej gry dostajesz slot/sloty (jeśli tak to ile?) na kolejne tytuły dzięki któremu/którym możesz wydać grę na steamie bez pośrednictwem greenlighta (źródło: https://www.youtube.com/watch?v=XaLxhAohXbk ok 43 min)
  • 3
@F-13: Wydałeś jakąkolwiek czy planujesz najbliższe 10 lat? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Valve jest elastyczne i jak masz zajebistą grę to napisz maila do nich to pewnie nawet pierwszą puszczą bez greenlight. Inna sprawa że patrząc na steam byle co potrafi przejść greenlight. Chyba każda "normalna" gra PC przechodzi GL bez problemu, i to nawet nie chodzi o ilość głosów i procent do top 100 ale o
@F-13: Uciekłem od pytania. Bez kontaktu z valve nie masz nigdzie opcji/"przycisku" wydania drugiej gry, nieważne czy to kontynuacja czy nowy produkt. Musisz do nich napisać i decyzja leży po ich stronie, jak się nie zgodzą to masz GL.
@draculeq: Byłem po prostu ciekawy jak to dokładnie wygląda bo z jednej strony sensowna gra niemal z automatu powinna przejść GL (bo jest to korzyść dla wszystkich trzech stron, steama, deva no i graczy). Z drugiej czasem spotykam się z wpisami sugerującymi że mimo wszystko z GL nie wszystko idzie tak gładko. np fragment wpisu na kickstarterze the Way od Play Way : " (and Steam key if we get released