Wpis z mikrobloga

Hej :)
Mam pytanie odnośnie Maya, chodzi mi o renderowanie. Zaczynam dopiero przygodę również z Substance Painterem i trochę testuję, ale mam problem, chodzi o to jak wygląda to na renderze. Problem jak na obrazku ponizej: w trybie w którym jest podgląd tekstury wygląda to OK, ale przy renderowaniu używając Arnold wychodzi takie coś. Próbowałem różnych ustawień światła ale ciągle wygląda beznadziejnie. Czy trzeba coś konkretnego usatwić? Będę wdzięczny za pomoc :)

#pytaniedoeksperta #maya #3d
Pobierz bamsebjorn - Hej :) 
Mam pytanie odnośnie Maya, chodzi mi o renderowanie. Zaczynam d...
źródło: comment_9n47pfMX6rWNAmHmOyfxHcpoVJaBrG5o.jpg
  • 7
@bamsebjorn: > Arnold being a raytracer and Substance Painter viewport being OepnGL, the result between the two might be slightly different

czyli to najpewniej to, że wyeksportowałeś z SP Base Color i Metallic a powinieneś Diffuse i Roughness, a do tego chyba trzeba gammy pozmieniać.
@einz: @cimathel: @Pabij:
Hej :) Pobawiłem się wczoraj trochę i zmieniałem ustawienia specular, a do tego dałem jeszcze mocniejszą lampę i udało się wyrenderować tak jak powinno być. Wcześniej używałem blendera i teraz się przestawiam, mam wrażenie że trochę inaczej oświetlenie działa. Ale teraz jest wszystko ok.

A wyeksportowałem wszystkie tekstury od arnolda i podpiąłem base color, metallic, normal i roughness
@bamsebjorn: No ale mówię Ci że wyeksportowałeś tekstury jako base color i metallic, a arnold nie przyjmuje tego tylko Diffuse i Roughness, musisz zrobić tak jak w tym linku żeby było dobrze.