Wpis z mikrobloga

Po zmianie opon na letnie w dwóch autach (w jednym same opony, w drugim całe koła) pojawił się objaw "ciągania" kierownicą, jakby chciał skręcać w różne nierówności na drodze, przy hamowaniu też czasami pociągnie mi kierownicę lekko w którąś stronę, na zakrętach itd.
Co może być przyczyną? Czy przy każdej zmianie opon trzeba ustawiać geometrię?
Dodam tylko że to nie jest "ściąganie" samochodu, tylko ciąganie kierownicą, zależnie od nierówności na drodze lub tego co robię, w jedną lub w drugą z różną siłą.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 10
@gappaz: tylko jedyne co mnie dziwi to to że wystąpiło to w dwóch zupełnie innych autach
jedno ma dopiero przejechane 10 tysięcy km i jest to pierwsze założenie opon letnich, drugie 270 tysięcy. Objawy wystąpiły od razu po założeniu więc średnio mi sie chce wierzyć, że w dwóch tarcza się skrzywiła.
Ciśnienie prawidłowe. Wolę się upewnić czy to faktycznie nie jest coś innego niż geometria, bo nie chcę jej bez sensu
@zdupydomordyzaury:
w jednym zmiana samych opon, rozmiar ten sam (tutaj całkiem możliwe, że coś z zawieszeniem, chociaż na ostatnim przeglądzie było sprawdzane i wszystko cacy)
w drugim zmiana całych kół, rozmiar ten sam (jedynie zimowe były z dopiskiem XL, letnie nie) (to auto ma dopiero 10kkm, więc raczej zawieszenie nie wchodzi w gre)
@Doman_60:

cześć , sprawdź czy opony które zostały założone nie są kierunkowymi założonymi pod prąd , upewnij się , że nie ucieka powietrze ale to mało prawdopodobne w dwóch autach
czy korzystasz z pierścieni centrujących albo dystansów ?

doczytałem , że rozmiary kół są takie same ale gdyby nie były to opona szersza ma większe opory przez co "wyciąga" więcej "tajemnic" zawieszenia ,

Geometria nie ma nic wspólnego ze zmianą kół
@Doman_60: Ciężko powiedzieć jak mocna jest różnica, ale nie sugeruj się totalnie przeglądami. One dają pogląd jako taki, ale np w systemie wielowahaczowym luzy można zobaczyć tylko podczas np maksymalnie skręconych kół.
Może być wyrobiony sworzeń wahacza, ale stuka tylko przy skręconych kołach i wjechaniu w dziure, a na prostym odcinku jest cisza.

Niemniej jednak, jeśli jest to delikatna różnica to wynika pewnie z tego, że zimowe opony są miękkie a
Rok temu zakładałem sam uniroyale rainsport 3 (zdjęcie na wulkanista.pl) i też miałem identyczny problem (znaczy się bardzo podobny) no i jak podjechałem d wulkanizatora "Sławucha" to mnie zabił śmiechem bo pomyliłem inside z outside i miałem odwrotnie je założone. Zobacz czy u Ciebie nie będzie podobnie.