Wpis z mikrobloga

mają 14 dni na rozpatrzenie bodajże


@chawerut: 30

@kpvWYYnUU4:

Kwestię wypłaty rekompensat z tytułu opóźnień pociągów reguluje obecnie art. 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Zgodnie z treścią ww. przepisu minimalna kwota rekompensaty wynosi:

- 25% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut,

- 50% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut
@Reggy: @Andczej: @chawerut: @MrCake25: Dziękuję wam bardzo za pomoc panowie. Od razu powiem że bilet kupowałem przez internet, i za 20 zł. I nawet nie chodzi tutaj o odszkodowanie bo te 25% to mogę sobie w dupę wsadzić przepraszam za wyrażenie ale zły jestem, ale ostatnich osiem przejazdów na 10 też było opóźnionych, co zresztą możecie nawet zobaczyć na moim wykopaliska. Czyli z tego co rozumiem muszę złożyć
@kpvWYYnUU4: Możesz napisać na email lub złożyć wniosek w kasie, mogą odrzucić/zwrócić część kasy/dać bon przeprosinowy. Jeśli odrzucą to oczywiście możesz się odwołać. Wyższą instancją jest UTK utk@utk.gov.pl, ale to oni dyktują warunki przewoźnikowi więc nic nie zrobią.
@kpvWYYnUU4: niestety w okolicach z których startuje ten pociąg są remonty, tak samo jak Warszawa, stąd opóźnienia. Polecam stronę infopasazer.intercity.pl tam są na bieżąco wyświetlane opóźnienia, nie trzeba lecieć na dworzec :D ja miałam bilet za 25 zł i zwrócili mi chyba 22 zł, w dodatku jeśli widzisz że jest duże opóźnienie to możesz przez stronę intercity zwrócić bilet do czasu aż nie minie jego planowa godzina odjazdu, wtedy w ciągu