Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #komputery #windows

Mirki, mam w planach wymianę mojego dysku HDD na dwa nowe - jeden SSD, drugi HDD. Ale że jestem zielony, to potrzebuję małej pomocy. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi:

1. Moja płyta główna to ASRock P67 PRO3, dyski, które planuję kupić to konkretnie te: SSD oraz HDD. Oba są na złączu SATA III (6 Gb/s). Moja płyta niby ma dwa takie gniazda, ale wiadomo - interfejs jeden, ale jego odmian czy prędkości może być kilka, więc dla pewności zapytam: czy te dyski będą działać na mojej płycie?

2. Na nowym dysku chciałbym sobie postawić Windows 10. W specyfikacji mojej płyty głównej na stronie producenta, w zakładce ze sterownikami (LINK) wszystkie sterowniki działają na sytemie operacyjnym Windows 7. Nie ma wzmianki o Win 10. Czy wobec tego sterowniki te będą działać w Win 10, czy jestem zmuszony instalować siódemkę?

3. Po postawieniu nowego systemu, będę musiał zainstalować sterowniki. W tej zakładce ze sterownikami jest cała masa oprogramowania i domyślam się, że większość, to jest software, którego nikt nigdy nie używa. Może mi ktoś powiedzieć, które sterowniki do płyty muszę mieć, żeby wszystko działało jak należy?

4. Jak wygląda instalacja systemu na dysku SSD i ogólnie na takim podwójnym setupie? Różni się to czymś od instalacji na pojedynczym HDD? Przy instalacji będę widział na którym dysku instaluję system (chcę mieć system na SSD)?
  • 13
@Fido2801 1. Będą
2. Producent nie wspiera 10 ale generalnie sterowniki się znajdą i będzie działać.
3. 10 sama Ci zainstaluje prawie wszystkie sterowniki. Jak coś pominie to ściąg SDI tool to doinstaluje resztę bez zbędnych śmieci.
4. Tak samo. Wybierasz dysk na którym ma być system.
@KwadratowyPomidor2 @dymek_

Wybaczcie, że wołam jeszcze raz, ale okazało się, że jedno gniazdo sata 3 zajmuje napęd dvd. Da się go jakoś inaczej podłączyć, czy pozostaje mi zrezygnowanie z napędu?