Wpis z mikrobloga

Witam, znajdzie się jakiś mechanik z Krakowa i okolic co zrobi uszczelniacze zaworowe w e46 316I N42 BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY. Wszyscy mechanicy odpisują, że nie ma sensu, trzeba wydać 3-4k i zrobić wszystko, bla bla bla. Ja bym wolał zaryzykować i wymienić same uszczelniacze, większość ludzi piszę na forach, że po wymianie uszczelniaczy sprawa olejowa została załatwiona. Ten silnik tak ma...
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #bmw #e46
  • 12
bo nie ma sensu, tych e46 jest od #!$%@? na rynku, w rożnych cenach, mozna powiedzieć że 3-4k to połowa wartości...


@SaWi_: nie rozumiem
Co mam kupić nowe auto zamiast wydać 500-700 zł na zawory ? Kupić auto znowu, które jest niewiadomą ? Może silnik zmienić za parę k i potem się okaże, że też padło bo przecież kupię tylko ze szrotu ?
Mam zdrową doinwestowaną budę tylko pali trochę oleju,
@szkari:skąd wiesz, że to uszczelniacze? Kompresja? Ja bym zaczął od inspecji, czy silnik jest całkowicie suchy, uszczelki pod pokrywą zaworów, pod podstawą filtra oleju, pod miską. Zniwelował wycieki, potem zmienił olej na "gęstszy" syntetyk, ja w M54B30 mam 5W40, bo 0W30 to woda.
Czy masz zapach oleju w kabinie przy ogrzewaniu na maks?
Jeżeli potem sprawa jest taka sama, to zrobienie samych uszczelniaczy w granicach 500zł ma sens, ale większy remont
@kipowrot: Mechanik który robił mi odmę, co prawda nie robił kompresji, ale zaglądał pod względem wycieków - mówił, że stawia na uszczelniacze zaworowe, bo w tych silnikach to padaka. Jeśli wymienię uszczelniacze i będzie to samo to pewnie pierścienie i wtedy już tego robić nie będę - za 4k to mam w przybliżeniu ok. 150L oleju 0W30, wystarczy do końca żywota tego auta :P

Czy masz zapach oleju w kabinie przy
@szkari: jakby śmierdziało to na 100% pompa podciśnienia, a tak to nie wiadomo.
Polecam w takim razie sprawdzić samemu wszelkie wycieki, a szczególnie uszczelkę pod podstawą filtra oleju, w każdym BMW jakie miałem ta uszczelka padła.
Jak nie będzie wycieków, to zmiana oleju na syntetyk 5W40 i jeśli spalanie oleju spadnie, to masz odpowiedź - pierścienie na tłokach. Najpierw najprostsze.
@szkari: Hej, mam zaufanego mechanika od BMW, ale w miejscowości Wieluń, w łódzkim. Wymieniał mi uszczelniacze w ten sposób, auto brało pod litr oleju na 1000 km, dymiło po naciśnięciu gazu po postoju. Od tej pory zużycie w normie. Robię u niego generalnie serwis auta i jestem bardzo zadowolony, znajomych i rodzinę też tam podsyłam :)
@szkari: ja wtedy wymieniałem uszczelniacze, świece, uszczelkę pod pokrywą zaworów i trzeba doliczyć nowe śruby od vanosa i mam zapisane 1300 zł w notatniczku, z czego ok. 800 zł jest za robociznę. Części polecam kupować w hurtowni "Marek's" w Modlnicy - mają konkurencyjne ceny.
@szkari: Robiłem w Trójmieście uszczelniacze, ale oczywiście przy okazji poszedł cały rozrząd do wymiany, regulatory vanosa również i całkowity koszt wyniósł 3,5k. Faktycznie zredukowało to znacząco ubytki oleju. Natomiast to nie załatwia sprawy całkowicie :) Z tego silnika lubi się lać. W ciągu 1,5 roku od wspomnianej roboty do wymiany poszły praktycznie wszystkie uszczelki, odma oraz pompa vacuum. Tutaj lało się potężnie. Musisz być też świadomy, że na tym nie skończą