Wpis z mikrobloga

Już za niecałe dwa tygodnie odbędzie się pierwsza runda dziewiątego sezonu ACLeague, Wykop Endurance Kompetyszyn, jednej z największych lig simrace'ingowych w Polsce. Po raz pierwszy będziemy ścigać się samochodami dwóch klas jednocześnie: prototypem grupy LMP1 oraz kilkoma modelami GT klas GT2 i GTE. Dziś miała miejsce runda zerowa, wyścig testowy na pętli Nuerburgring, po raz pierwszy z relacjami na żywo z każdego z trzech serwerów. Przed zerówką do sezonu zapisało się aż 143 kierowców, wśród których tylko 29 odważyło się na wybór prototypu LMP1.

Wyścig w grupie LMP Pro wygrał... Kubami!
Wyścig w grupie GTE Pro wygrał... MrKubool!
http://managerdc7.rackservice.org:50915/sessiondetails?sessionid=525
Wyścig w grupie LMP Semipro wygrał... Spayk!
Wyścig w grupie GTE Semipro wygrał... Skethoo!
http://managerdc7.rackservice.org:50175/sessiondetails?sessionid=403
Wyścig w grupie GTE Am wygrał... Lucjan Prochnica!
http://managerdc7.rackservice.org:50456/sessiondetails?sessionid=485

Jak Wasze wrażenia? Powyżej tradycyjnie kilka słów ode mnie.

Prekwalifikacje do rudny zerowej trwały wyjątkowo długo, ale tak się złożyło, że miałem na nie tak mało czasu, jak nigdy dotąd. W pierwszej i ostatniej sesji dopiero w minioną niedzielę udało mi się wskoczyć w skorygowane 104% (oby nie pierwszy i ostatni raz) i wykręcić minimum 20 kółek = miejsce w semipro gwarantowane.

Plan na wyścig: nie zabić się i nie zabić nikogo innego. W kwalifikacjach jadąc po PB wyspinowałem, co w 919 naprawdę trzeba chcieć zrobić. Szósty czas na 7 zawodników. Nastawiam się na festyn dublowania GTE. Pojedziemy pierwszy i następne stinty na softach, planujemy dwa postoje.

Start! Spadam tradycyjnie na ostatnie miejsce w klasie, ale inne LMP nie oddalają się za daleko. Parę minut na aklimatyzację i złapanie tempa. Walka z @Rafal_Baster, który na prostych ostaje niczym GT - na jakich ustawieniach MGU jechałeś? Ptracker ciągle pokazuje mi, że inni w LMP nie uciekają zbyt daleko, a nawet regularnie odrabiam straty. Potem zaczyna się dublowanie GT. Trochę obcierek, trochę niejasnych sytuacji, ale bez większych incydentów. Poszkodowanych przepraszam. Najbardziej oberwał ode mnie chyba legendarny @malpaa, którego obróciło.

Potem świetna walka między GT z @wydraX! Awans na czwarte miejsce. Softy trzymają się nadzwyczaj dobrze. Zmiana planów: dwa stinty na softach. 40 minut do końca: pit stop. Fatalna pomyłka mechaników: naprawiają karoserię, wlewają paliwo, ale zapominają wymienić opony! Kolejny pit stop na kolejnym kółkiu, są nowe opony. Są! Spadam daleko na koniec klasy i tracę prawie minutę do najbliższego LMP. No to pozostaje dublowanie.

Gonimy. 50 sekund do LMP przede mną, 40 sekund, 30 sekund! 919 idzie jak po szynach. Z przodu musiało się coś wydarzyć: 18 sekund do najbliższego LMP, 17 sekund, 15 sekund, 13 sekund, dogonię go! Kilkanaście minut do końca, czasu wystarczająco. I wtedy to się stało. Hello @dejvo, my old friend: Ferrari stojące w poprzek drogi postanawia ruszyć akurat gdy lecę je wyprzedzić. Wielki drzwon. Aero nie ma, zawieszenie zniszczone. Dotaczam się z trudem do mechaników na naprawy i po trzech pit stopach pozostaje mi już tylko dojechać do mety. Ostatnie minuty: niespodziewanie doganiam Bastera. Przed nami sznureczki GT. Ale to będzie dobre! Wyprzedzam go na prostej startowej na ostatnich okrążeniach. Na mecie miejsce 5.

Jeśli tak będzie wyglądać całe WEK to 10/10, pomijając szczegóły. ;) Dublowanie GT przebiegało z mojej perspektywy nadzwyczaj sprawnie, choć zdaje się, że wiele osób zapominało, że ma niebieską flagę i ostro walczyło w zakrętach, kilka też wyraźnie wpadało w panikę.

Dzięki za ściganie! Do zobaczenia w pełnym sezonie (no chyba, że nie bo 104% ( ͡° ͜ʖ ͡°)- )

#acleague #simracing #assettocorsa
Plupi - Już za niecałe dwa tygodnie odbędzie się pierwsza runda dziewiątego sezonu AC...
  • 50
  • Odpowiedz
Ledwo zdążyłem na quale....

Za dużo się naoglądałem filmów o Le Mans i byłem podjarany okropnie. Zakwalifikowałem się na 5 miejscu, zupełnie nie mogłem sklecić całego okrążenia, a w ostatnim skończyło mi się paliwo.

Ryzykujemy, jeden pitstop 2x softy. Mój mózg się zupełnie wyłączył i potrakotwałem kolegów z ligi jak boty, bardzo za to przepraszam. Początek wyścigu jechałem jak wariat, ludzie zaczeli na mnie klnąć. Uspokoiłem się i postanowiłem że będę uważał.
  • Odpowiedz
@Plupi: prequali świetnie, kwalifikacje spoko. Niewiadomą taktyka. Zobaczyłem hardy u Kuboola i już wiedziałem, że będzie "zabawnie". Generalnie start spoko, T1 kicha, kogoś obróciło, nie miałem gdzie uciekać, póxniej na T2 obróciło LMP1, ledwo wyminąłem, kontakt, rozwalony lekko przód, niższe Vmax.
Później cisnę by odrobić straty, nie idzie mi, błędy tych z przodu, pit Reala i jedziemy na luzie swoje. Zmiana opon na softy, ciut za wcześnie. Dobre tempo, nudzę się
  • Odpowiedz
Wyścig jak najbardziej ok, dzięki dwóm klasom zdecydowanie ciekawszy.

na jakich ustawieniach MGU jechałeś?


@Plupi: Przypuszczałem że coś mam nie ustawione, dlatego tak odstaje od reszty. Nie znam kompletnie tego auta i jego możliwości ustawień, setup praktycznie default. Może jest gdzieś jakiś instruktarz do tego LMP?
Na R1 przydało by się to ogarnąć ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Rafal_Baster: no to rzeczywiście byłeś bardzo w plecy. Trochę to skomplikowane jest. W skrócie: podepnij sobie pod przyciski ERS oraz MGU-K Recovery (czy Delivery, nie pamiętam teraz), aby przełączać tryby pracy baterii i silnika elektrycznego oraz odpalać ten silnik ręcznie. Ja na przykład jechałem przeważnie w trybie Low Preserve - energii elektrycznej zostaje wystarczająco na ręczny ERS na prostych i z automatu odpala silnik elektryczny na przedniej osi do 5 biegu
  • Odpowiedz
Ja chyba pogrzebię w ustawieniach gry i na le mans spróbuję sobie skonfigurować inny, jeszcze bardziej ekonomiczny tryb ERS. Bez 1/4 baterii pod kciukiem nie wyobrażam sobie sprawnego dublowania. Ciekawe czy takie cuś się da
  • Odpowiedz
Zacny wyścig, jechałem pierwszy raz w ogóle jakiś wyścig online, ale wrażenia pozytywne :)
Zawaliłem quali, w których to się rozbiłem i zrobiłem ledwo dwa okrążenia, start z końca dyskwalifikował jakiekolwiek szanse na dobre miejsce, ale po nadzwyczaj dobrym początku pojawił się on, cały na biało, kierowca LMP, który wjechał mi w dupe przez co spadłem z okolic 20 miejsca na ostatnie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Potem jakoś
  • Odpowiedz
@Plupi: and we've met again... xd Akurat wtedy gdy mnie uderzyles, po spinie starałem się uciekać z toru na pobocze, a nie odwrotnie. Niestety nie zdażyłem. Generalnie przez cały wyścig bardzo dobrze mi się jechało z LMP. Wystarczyło trzymać najbardziej przewidywalną linię i bez problemu sobie radziliście z wyprzedzaniem.
  • Odpowiedz
@dejvo: trzeba było uciekać na wstecznym, bo pewnie nie doczekałbyś momentu na powrót przodem. Tam ma pewno nikt by Cię nie wymijał. Przed sobą miałeś jakieś pół szerokości toru, a tyłem byłeś tuż, tuż pobocza. Ja tu na pewniaka gaz, ERS do oporu aby zostawić inne GT w tyle, samochód przede mną stoi w poprzek, pół toru przed nim wolne, a tu taka niespodzianka. ( ͡° ʖ̯ ͡°
  • Odpowiedz
@skethoo: Kurczę no tak się trzymałem Twojego ogona i polowałem na dobrą okazję do wyprzedzenia, ale co się wziąłem to dzwon. xD Parę Twoich błędów nie wykorzystałem, potem od tej walki już straciłem opony i tempo spadło. Jak już się nauczyłem, że jeździsz T7(nawrót) szeroko to pod koniec trafiła się dobra sytuacja i pomyślałem że spokojnie dam radę wyprzedzić bezkolizyjnie swoim torem, ale nie przewidziałem, że będziesz się bronił...
A na
  • Odpowiedz
SemiPro
@Plupi: Pomimo że było nas tylko 7 w LMP w klasie SemiPro było ciekawie i walka praktycznie do samego końca. Najpier wygrane kwalifikacje, potem walka z @Erus, prawdopodobnie inne strategie wyścigowe. Ja jechałem na 2 pity i 3x soft, Erus startował na mediumach i prawdopodobnie zjechał do pitu tylko raz. Pod koniec wyścigu jechaliśmy zderzak w zderzak, podczas walki doszło do dotknięcia i @Erus poleciał w bande :P, wydaje
  • Odpowiedz
@Plupi: Powrót w biegu z pracy, w której trochę mnie przetrzymano. Udało mi się włączyć grę na 10 minut przed końcem kwali. Czas tragiczny, no ale przynajmniej nie ostatni. Cieszę się, że w ogóle jakiś wykręciłem xD Sam wyścig całkiem przyjemny dla mnie, miałem dwa kontakty z mojej winy więc jak na 75-minutowy wyścig to wyszło całkiem nieźle przy takim tłoku. Miałem trochę ciekawej walki z innymi GTE mimo ciągłego dublowania
  • Odpowiedz
@Plupi No to trochę informacji ode mnie. Prequal uczyłem się jeździć Porsche, po tym jak mnie PDK Rejsink zrekrutował. Różnica corvette vs Porsche jednak spora.

Prequal poniżej oczekiwań, chociaż raz zrobiłem 1:57,602 ale mi oczywiście nie zaliczylo kółka bo apka zwariowała. No nic, ważne że pro bez większych trudów.

Qual. Nie potrafiłem zrobić dobrego kółka. Ciągle nie trafialem w S-ke Szumiego i szykanę. No ale rzutem na taśmę zrobiłem 4-ty czas z
  • Odpowiedz
@mrfloyd: jechales tam gdzie chcialem zebys jechal. Wczesne hamowanie, ciasne domkniecie i wyjscie na prosta tak, zebys nie mogl na koncu sie wbic na wewnetrzna. Pare razy i tak Ci sie udalo, ale na t1 to nie jest latwo wygrac pozycje jak sie nie ma przewagi, bo kolejny zakret jest w druga strone ;) Ta proba wyprzedzenia z uzyciem lmp Ci nie poszla, bo tamten przeatrzelil hamowanie. Gdyby nie to, bylbym
  • Odpowiedz
Dla mnie destruction derby plus z 2-3 moje wycieczki poza tor. Na T1 mimo, że startowałem prawie z końca udało mi się w chaosie zdobyć kilka pozycji po wewnętrznej. Niestety pózniej już praktycznie przy prostej jeździe do T2 dostałem strzała i spadłem na sam koniec. Potem to już stłuczki z LMP i moje błędy. Vette (albo ja) potrafi czasem przy wolniejszych zakrętach sie odkleić od drogi i przeważnie można być tylko pasażerem.
  • Odpowiedz
@Plupi: Tak jak mówiłem na discordzie - jestem szalenie pozytywnie zaskoczony poziomem w AM. Być może wynika to z tego, że niemal 40% wyścigu przejechałem w samotności ale mimo to ani razu nie byłem świadkiem jakiejś totalnej masakry o których było głośno w poprzednim sezonie. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jechało mi się lepiej niż w SEMI podczas TTCup, no ale od początku.

Kwalifikacje przebiegły raczej średnio. Byłem zmęczony po pracy, niewyspany
  • Odpowiedz
Elo,

Mimo wszystko co się działo, to uważam R0 za, może nie udany (dla mnie), ale na pewno owocny.
Na pewno trzeba się zastanowić nad wyprzedzaniem LMP1 - moim zdaniem, powinni mieć "zabronione" wyprzedzanie w linii wyścigowej mimo niebieskiej flagi dla GTE i być może w ciasnych zakrętach...
Inaczej to dla GTE jest to trochę problematyczne (zwalnianie, zmiana linii, puszczanie, itd...) - jeśli pozostanie jak teraz to w sezonie trzeba liczyć się
  • Odpowiedz