Wpis z mikrobloga

[Korwin po raz kolejny bezlitośnie masakruje kominikację miejską [ZOBACZ MEMY]](http://radiopoznan.fm/informacje/pozostale/nie-mam-zielonego-pojecia-co-sie-stalo-korwin-mikke-o-rozpadzie-partii)

Ja uważam, że przyszłość jest właśnie w samochodach. Do Łodzi przyjechał Koreańczyk z Południa, zobaczył tramwaj i powiedział: Boże jakie to piękne, u nas tez sto lat temu coś takiego jeździło. Przecież to jest zabytek. W Ameryce nie ma nigdzie tramwaju, poza San Francisco - tym na sznurku, takim fajnym - i chyba w Atlancie na peryferiach.

Tylko kilkanaście razy zaniżył, nieźle.

Kto robi tramwaje? Przecież trzeba dojechać do tramwaju, (...)

No jak się mieszka w Józefowie, to trzeba.

(...) potem jechać na końcowy przystanek, potem znów gdzieś dojeżdżać. Przecież to jest kompletny nonsens. Tramwaj jest kompletnym zawalidrogą.

Panie Januszu, tramwaj zatrzymuje się również po drodze!


#korwin #jkm #transportpubliczny #neuropa
JogurtMorelowy - [Korwin po raz kolejny bezlitośnie masakruje kominikację miejską [ZO...

źródło: comment_DRCEw7dZGCUMW8vhOL4TplEuGEZNLplY.jpg

Pobierz
  • 9
@JogurtMorelowy:

- Wolność polega na tym, że ludzie jeżdżą tym czym chcą – podkreślał Korwin - Mikke. - Ja uważam, że przyszłość jest właśnie w samochodach.


I niech tkoś mi nie powie że Janusz ma umysł godny komunistycznego aparatczyka gdzie "walić logikę oraz opracowania naukowe, liczy się tylko wdrażanie ideologii"
@ibilon: Najpierw fizyka, tramwaj dzięki temu że używa silnika elektrycznego ma sprawność energetyczną z rzędu 90% (typowy silnik spalinowy ma coś koło 50-60% sprawności) a dzięi temu że porusza się po szynach ma bardzo niski współczynnik tarcia. Dalej jest żywotność pojazdów i infrastruktury, tramwaje jeżdżą dekadami po zakupie, a torowiska trzeba remontować raz na kilkanaście, kilkadziesiąt lat. I wiele, wiele więcej

Tutaj masz drobną listę zrobioną przez władze Sydney które obecnie
rebel101 - @ibilon: Najpierw fizyka, tramwaj dzięki temu że używa silnika elektryczne...

źródło: comment_aAzxaIjM44fg5fAWH4ZavCaSV7TYSzU2.jpg

Pobierz
@rebel101: Najbardziej krytycznym zasobem, kiedy rozważa się komunikację w miastach, jest przestrzeń. W tym momencie przestrzenią tą zarządza zwykle samorząd, odgórnie planujący infrastrukturę. Gdyby za planowanie i budowanie infrastruktury w mieście odpowiedzialne były prywatne przedsiębiorstwa, które musiałyby płacić rynkową cenę za grunt, ale za to mogłyby pobierać opłaty za użytkowanie w zależności od np. wielkości pojazdu (autobus przewożący kilkadziesiąt osób płaciłby zaledwie 3-4 razy więcej niż samochód przewożący średnio 1-2 osoby),
Najpierw fizyka, tramwaj dzięki temu że używa silnika elektrycznego ma sprawność energetyczną z rzędu 90% (typowy silnik spalinowy ma coś koło 50-60% sprawności) a dzięi temu że porusza się po szynach ma bardzo niski współczynnik tarcia. Dalej jest żywotność pojazdów i infrastruktury, tramwaje jeżdżą dekadami po zakupie, a torowiska trzeba remontować raz na kilkanaście, kilkadziesiąt lat. I wiele, wiele więcej

@rebel101: A po co istnieje tramwaj? Po to, żeby zużywał mało
Ile razy widziałem jak w Szczecinie cała lini stała bo tramwaj miał awarie albo tory jak to mówi klasyk były złe.
Korwin ma racje, tramwaje to zawalidrogi a stoi tylko za nimi teoretyczna taniość co też jest mocno kontroweryjne bo taki tramwaj jest znaczni droższy od autobusu miejskiego.