Wpis z mikrobloga

  • 2078
@John112 wiesz, że elektrownie posiadają dużo lepszą sprawność, lepsze filtry, kontrole, itd? Auta w dodatku produkują spaliny w najgorszym miejscu, w skupiskach ludzi, na tej samej wysokości. Zobacz sobie przykładowo elektrownię węgla brudna tego obok Bełchatowa. I posmiewisko z ekologów co wchodzili i malowali kominy, które wydalaly głównie co2 i h2o. Sprawność silnika spalinowego to 30-40 procent. Elektryka ponad 90. Elektrownia na pewno też ma wysoką sprawność. Tadam.
@mac_jg: Sprawność elektrowni cieplnych to max 60% a zazwyczaj około 40-50% i wynika ona z ograniczeń fizycznych i technologicznych.

@kptant: Może cię zmartwię, ale niestety prawdopodobnie nigdy nie będziemy mogli zrezygnować z konwencjonalnych źródeł energii, a przynajmniej do czasu gdy nie nauczymy się jej magazynować w dużych ilościach, bo na dzień dzisiejszy najlepsze co wymyśliliśmy to baterie.
@mac_jg sprawność elektrowni w polsce to coś pomiedzy 35~45% (bloki na parametry nadkrytyczne jak najnowszy w Kozienicach). Do tego należy dodać straty przesylowe (kilka %) i dystrybucyjne (kilkanaście %). Teoretycznie duzej roznicy nie ma, ale tak naprawdę przy paliwach ciekłych rowniez nalezaloby liczyc rafninacje i dystrybucję na stacje co pogarsza ich wynik. Na plus dla elektrowni na pewno dużo bardziej efektywny proces radzenia sobie z zanieczyszczeniami.
@kszaku: Oczywiście też jestem za autami elektrycznymi, bo elektrownie dbają o jakość swojego paliwa, ale trzeba brać pod uwagę, że jak chcesz szybko naładować takie auto (szybkość musi być porównywalna z tankowaniem), to musisz to robić dużym prądem, a to się wiąże z większymi stratami rezystancyjnymi oraz destabilizuje nam system energetyczny. Jako że nasze linie HV były budowane za Gierka to na dzień dzisiejszy są one niewydolne. Mocy zainstalowanej w elektrowniach
@nicniezgrublem: z tego co wiem, to teraz na topie w tych rozwiązaniach są wielkie koła zamachowe czyt. zasobniki z wirującą masą, bo dobrze znoszą chwilowe duże obciążenie. Nie wiem czy to się już stosuje, ale generalnie ponoć było to przedmiotem badań.
@Niszczyciel666 to nie jest tak jak piszesz - pobór na energii na wyższym napięciu to właśnie mniejsze starty. Te straty oczywiście rozbijają się na wiele pomniejszych (np. straty w transformatorach), ale sumarycznie podaje się je jako przesyłowe i dystrybucyjne. Natomiast masz częściowo racje bo jeszcze jest kwestia samej ładowarki (zapewne przekształcenia AC na DC) o czym narazie trudno wiele powiedzieć (należy jednak założyć, że wraz z popularyzacja samochód elektrycznych technologia ładowania też
@mac_jg: Tak, wszystko pięknie, tylko entuzjaści aut elektrycznych zapominają o dwóch rzeczach. Sieć elektryczna nie jest przystosowana do przesyłu, jak i produkcji większej ilości energii gdy się spopularyzują. Elektrykom daleko od bycia "zielonym". Myślicie, że szybko starzejące się i tracące pojemność akumulatory rosną na drzewach? Ich produkcja, oraz późniejsza utylizacja jest bardzo toksyczna.
Jakbym miał wskazać realną alternatywę, którą jest tania, ma istniejącą sieć przesyłu, jest znacznie czystsza od benzyniaków i