Wpis z mikrobloga

sama prawda


@loczyn: poza tym, ze zwykły artist powinien znać substance'a. Zbrush zaś już bardziej do seniora, chyba ze mamy tu jedynie znajomość obsługi softu a nie zrobienia w nim czegoś spoko.
  • Odpowiedz
@Naxster: powinien, ale moze byc modelatorem bo jest juniorkiem :P substance wymaga czegos wiecej, ale fakt moglbybyc wczesniej

A zbrush to must have nawet dla jurorka, takie czasy
  • Odpowiedz
@loczyn: nie w gamedevie, ale nie będę się kłócił co do innych. Imho nadal umiejętność wyrzeźbienia czegoś sensownego jest wyższa niż oteksturowanie czegoś painterem, zwłaszcza przy tych wszystkich darmowych smartmateriałach
  • Odpowiedz
Czemu exel i word a nie Trello / Asana?


@Tulipan_1: nie mam pojęcia co tam w ogóle robi office...

na pewno ktoś używa 3dcoata. Nie wiem jednak czy jest sens go wpisywać na listę majac substance;a
  • Odpowiedz
@Tulipan_1: 3D Coat jest uzywany na zachodzie dosyc czesto.
Glownie przez koncept artystow i art dirow, ale znam tez i zwyklych envi/char artistow ktorzy uzywaja go do pracy. Np dobre retopo albo malowanie.
  • Odpowiedz
@loczyn: nie w gamedevie, ale nie będę się kłócił co do innych. Imho nadal umiejętność wyrzeźbienia czegoś sensownego jest wyższa niż oteksturowanie czegoś painterem, zwłaszcza przy tych wszystkich darmowych smartmateriałach


@Naxster: Przeciez na low lv Zbrusha sie uzywa do retopo, robienia detali, albo czegos bardziej organicznego jak skałki.
Byle junior ogarnia na tym poziomie Zbrusha.
Nie mowie o postaciach czy kreaturach, bo to co innego, a chyba z tym kojarzysz
  • Odpowiedz
@loczyn: nie ma sensu robić retopo do nieorganicznych, skałki się kupuje w markecie zazwyczaj bo to wymyślanie koła na nowo. No detal niby tak, ale jakoś dotąd nie był potrzebny. W sumie do takich pierdół użyłbym sculptrisa... ale nie ma powodu NIE używać zbrusha. Tylko Painter będzie potrzebny do każdego jednego assetu
  • Odpowiedz
@Naxster: Nie koniecznie jeśli chodzi o gamedev to przecież możesz jak jesteś od enviro (nie organicznego) to byle jaki pakiet 3D i 2D (affinityphoto albo photoshop) i robisz trimy i tekstur w 2D bo nie opłaca ci się włączać paintera.
  • Odpowiedz