Wpis z mikrobloga

Pamiętajcie Mireczki i Mirabelki, za każdy opóźniony przejazd z #pkp #pkpintercity przysługuje Wam zwrot hajsu (25% za 60min+ i 50% za 120min+), niestety ##!$%@? wypłacają dopiero od 4euro (wykorzystują zapis EU, tak jakby 4euro w PL to było 4euro w DE... no ale takie prawo...).
Ja od pewnego czasu reklamuję każdy bilet gdzie mogę dostać odszkodowanie na:pkp reklamacje
Klikacie formularz reklamacyjny i wybieracie opóźnienie czy czego dotyczy Wasza reklamacja, wypełniacie tylko pola oznaczone gwiazdką oraz !koniecznie! "podaję numer mojego konta bankowego do zwrotu " i numer rachunku bo dadzą Wam jakieś bony albo żetony (btw konduktorzy wciskają ludziom kit, że właśnie #pkp w ten sposób realizuje reklamacje a nie hajs na konto), załączacie bilet w pdf/zdjęcie oraz skan/zdjęcie potwierdzenia opóźnienia czy innego powodu reklamacji od konduktora (w przypadku opóźnienia nie jest to konieczne bo mają to w systemach), wysyłacie i tyle. Ja dodatkowo zawsze w treści zgłoszenia zaznaczam, że zwrotu należy dokonać na podany przeze mnie rachunek bankowy. To działa.

Wpis po to żeby uświadamiać bo zadziwiająco wielu ludzi nie wie, że można reklamować bilet przez neta i że można dostać hajs na konto(cała procedura trwa do 30dni + 14dni na wpłatę hajsu na konto po pozytywnym rozpatrzeniu). Zawsze jak jadę pociągiem i jestem w takiej sytuacji to informuję kogo mogę ze współpasażerów, że jest taka możliwość a na twarzach maluje się szok i niedowierzanie, że to takie proste. Najczęściej wątpliwości dotyczą:
- nie wiedziałem, że bilet kupiony przez internet można reklamować
- myślałam, że trzeba stać w kolejce i złożyć wniosek na piśmie a na to nie mam czasu
- nie wiedziałem, że można odzyskać hajs, konduktor kiedyś mówił, że dają jakieś bony/żetony, na #!$%@? mnie te żetony xD
- o to za opóźnienie coś mi przysługuje? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Odzyskujcie swoje pieniądze i informujcie kogo się da o takiej możliwości! Miłego!

#gorzkiezale #zalesie #gownowpis
  • 8
niestety ##!$%@? wypłacają dopiero od 4euro


@n_rostova: nie zawsze, czasem dają bony przeprosinowe

załączacie bilet w pdf/zdjęcie oraz skan/zdjęcie potwierdzenia opóźnienia czy innego powodu reklamacji od konduktora


można też brać od konduktora poświadczenie

Klikacie formularz reklamacyjny


imho szybciej wysyłać na adres email, napisać w kilku słowach i po problemie
potem jak coś mamy wiadomość którą możemy przesłać do UTK (niżej)

że można reklamować bilet przez neta i że można dostać hajs
@Andczej: opisałem jak ja to robię ;) dokładnie, zapomniałem dodać że na reklamację jest aż chyba rok i że jeśli nie odpowiedzą w ciągu 30dni to zgłasza się to do UTK, ale jeszcze nie miałem takiej sytuacji. Twierdzisz, że dają bony jak zwrot jest poniżej 4euro? Ja dostaję wtedy tylko info, że jest 13 albo 15pln do zwrotu i nie wypłacą...
@honey___badger: nie zniżki

Zgodnie z treścią ww. przepisu minimalna kwota rekompensaty wynosi:

- 25% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut,

- 50% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.