Wpis z mikrobloga

Artykuł o dobrych lub wręcz wybitnych (Sacrifice) grach, które niestety nie odniosły finansowego sukcesu:

https://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1500

Wybór tytułów całkiem niezły, choć zabrakło paru perełek (jak MDK 2 czy Messiah chociażby). Wyniki sondy pokazują też jak niepopularne były najlepsze gry z tej listy, tj. Sacrifice i Giants: Citizen Kabuto. Jak ktoś nie grał to radzę nadrobić zaległości.

#gry #strategie #gimbynieznajo #pcmasterrace #crpg #bethesdasucks
Bethesda_sucks - Artykuł o dobrych lub wręcz wybitnych (Sacrifice) grach, które niest...

źródło: comment_zcPKvmnqmtJi9PPIgWIXSQADnebjsffT.jpg

Pobierz
  • 15
@Bethesda_sucks: Sacrifice, w mojej skromnej opinii, to jedna z najciekawszych i najoryginalniejszych gier ostatnich 20 lat - i mam gigantyczny ból dupska że nie zdobyła popularności na jaką zasługuje. Tytuł niesamowicie klimatyczny, wciągający, z naprawdę świętną grafiką (jak na tamte czasy, ofkors), wspaniale udźwiękowiony, groteskowy i pełen naprawdę dziwacznych "wizji" (modeli 3D, dialogów, map, efektów specjalnych - i tak dalej) oraz, co może wydawać się dziwne - ze sporą dawką humoru,
@Bethesda_sucks: Sacrifice mam na liście. Dawno temu grałem w to chwilę, ale odbiłem się od chyba wszystkiego. :)

Anachronox podobnie, 2-3 razy zabierałem się za to z podobnym skutkiem jak Sacrifice. Niemniej ostatnio nabyłem i jak w końcu to uruchomię, to tym razem skończę na 100%.

Natomiast Riddick na tej liście mnie dziwi bardzo. Escape from Butcher Bay to - w przeciwieństwie do Dark Athena - kapitalna gra, fenomenalnie zbalansowana i
@mnik1: Grafika robi wrażenie nawet dzisiaj, moim zdaniem w ogóle się nie zestarzała (niebo w Pyroborii to cud miód), jest mega klimatyczna, a stworzenia są na tyle dziwne, że można przyjąć fotorealizm ;). Natomiast zaklęcia są najbardziej spektakularnymi wśród wszystkich gier. W żadnej innej grze nie można poczuć się tak potężnym jak tutaj i to wliczając tytuły, w których jesteśmy bogami (jak w Black and White np.). Dodać do tego arcyciekawą
@praise_it: Na multi nie mam czasu (na kampanię zresztą też), poza tym ja działam w takich godzinach, że raczej byśmy się nie zgrali (wcześnie wstaję, wcześnie chodzę spać). No i przed multi wypada jednak przejść kampanię, bo multi to poziom (a nawet kilka w zależności od przeciwnika) wyżej.
@Bethesda_sucks: Giants zabiła fatalnie zbudowana kampania. Nie dziwię się małą liczbą głosów Anachronoxa - zaskakująco długa gra z bardzo irytującymi segmentami (całe szczęście, że humor gry jakoś to równoważył). Dziwna jest natomiast pozycja rewelacyjnego Original War.
@CorTuum: Czemu fatalnie? Właściwie jedyne co mogli zmienić to umożliwić granie Kabuto i Delphi od razu, ale IMO stopniowe odblokowywanie kolejnych kampanii było właśnie dodatkową motywacją. Poza tym gra wyszła w czasach gdy jeszcze gry nie przechodziły się same. Moim zdaniem bardziej trafna jest diagnoza, że powodem słabej sprzedaży była niewielka cena tej gry. Ja sam spodziewałem się, że to będzie jakiś gniot skoro gra już w momencie premiery kosztowała chyba
@Bethesda_sucks: Charakter misji pozostawiał wiele do życzenia. Kampania Meków to nużące rozwalanie tych samych przeciwników (urozmaiconych irytującym snajpieniem wieżyczek). Delphi to mało ciekawy tryb RTS z przydługimi wyścigami na dokładkę, a sam Kabuto zamiast ogromu radosnej, bezmyślnej rozwałki to wolne człapanie po celach misji. Sam koncept, humor oraz dialogi były zrobione przez ludzie o wiele bardziej kompetentnych od ekipy odpowiedzialnej za poziomy czy mechanikę. Te aspekty są niedopracowane, zresztą tak samo
Kampania Meków to nużące rozwalanie tych samych przeciwników (urozmaiconych irytującym snajpieniem wieżyczek).


@CorTuum: Mi tam chyba ta kampania podobała się najbardziej ze wszystkich, zarówno misje RTS-owe jak i strzelankowe. Była to jedna z nielicznych gier, w której można było latać i miała ciekawy klimat. Przeciwnicy faktycznie nie byli zróżnicowani, ale nie pamiętam żeby mi to zbytnio przeszkadzało. Zresztą nie sądzę żeby to miało wielki wpływ bo w takim Diablo albo Dungeon
@Bethesda_sucks: Bez przesady, Diablo miał znacznie więcej przeciwników niż Giants. Oraz samą zabawę polegającą na znajdowaniu ciekawych gratów. DS miał z kolei wielkie grupy tych samych przeciwników o obrębie poszczególnych poziomów, w dodatku z mniejszym aggro, przez co walka była bardziej sztuczna i zalatywała wycinaniem moboli w sztampowym MMO.
Giants przeszedłem kilka lat temu i początkowy czar gry bardzo szybko prysnął. Aż tak bardzo, ze do ostatnich etapów musiałem się przymuszać.
@Bethesda_sucks: prawdziwe perełki to takie których na tej liście nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież każdy słyszał o Riddicku, DMC, czy Sleeping Dogs.
Aquanox to jest prawdziwa perełka, a z RTS to Age Of Mythology, imho najlepszy RTS jak powstał bijący nawet Warcrafta 3 i Bitwę o Śródziemie ( ͡° ͜ʖ ͡°)