Wpis z mikrobloga

#java #programowanie #naukaprogramowania
Zacznę od tego, że jestem samoukiem i mam bloka w nauce.
Tematy które opanowałem (lepiej lub gorzej, ale zawsze) - lista na końcu żeby nie zaśmiecać.
Za niecałe półtora roku chciałbym zacząć pracę jako junior dev. No i tu pytanie, robić w kółko te tematy żeby je umieć jak najlepiej czy już teraz brać się za frameworki? Jeśli to drugie, to jakie? Nie mam jakichś sprecyzowanych preferencji, na początku chciałbym dostać pierwszą pracę, bo o każdą następną chyba będzie mi łatwiej.


Object-Oriented Programming Concepts
Language Basics
Classes and Objects
Annotations Interfaces
Numbers and Strings
Generics
Packages
Exceptions
Basic I/O
Concurrency (powierzchownie)
Collections
Lambda Expressions
Aggregate Operations
miałem jakieś podstawy z nauki C++ kilka lat temu, ale dotarłem do interfejsów i koniec, odświeżenie i nauka tego co wyżej zajęła mi trochę mniej niż miesiąc (około 26 dni)

Proszę o pomoc i z góry dziękuje (,)
  • 22
@Bruno_: ucz się Javy EE (obecnie to się nazywa EE4J, ale materiałów szukaj pod Java EE), mnóstwo firm ma do utrzymania systemy, które bazują właśnie na czystym EE, niż na springowych wynalazkach. A druga sprawa jak się nauczysz podstaw EE to łatwiej zrozumiesz Springa.
plus, jeśli to będzie JavaEE, to muszę umieć webdev? znam podstawy (baardzo podstawy, w stylu że czytam kod i wiem o co chodzi, HTML i JS


U mnie w pracy (jak pewnie w większości projektów przy JavaEE) frontend to była oczywistość - nawet na rozmowie mnie o niego nie pytali, bo z góry zakładali, że go umiem. Jeżeli nic jeszcze nie ogarniasz to HTML+CSS+liźnij javascript/jquery + ewentualnie jakaś prosta stronka w bootstrapie,