Wpis z mikrobloga

"Mam nadzieję, że Piotr w osobnym tekście przedstawi swoje zestawienie najlepszych gier pochodzących z państw bez gospodarki wolnorynkowej. Chętnie dowiem się co ciekawego powstało na Białorusi, Korei Północnej czy Wenezueli." XD

https://www.wykop.pl/link/4124575/czy-faktycznie-to-neoliberalizm-winny-jest-slabym-grom-wideo/

#polska #ekonomia #pcmasterrace #bekazlewactwa #2zdrajcy #neoreakcja #mikroreklama #wolnyrynek #4konserwy
RPG-7 - "Mam nadzieję, że Piotr w osobnym tekście przedstawi swoje zestawienie najlep...

źródło: comment_cimwePONxdpyntn0dm4v00YQxxOFfaTo.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
@RPG-7: Powodem wysypu #!$%@? gier jest to, że tych gier w dzisiejszych czasach wychodzi od #!$%@?, poza tym to już jest biznes nastawiony na konkretnego odbiorcę, blalabla...

Jak patrzę na te wszystkie premiery w ciągu ostatnich parunastu lat, to nie powstało właściwie nic nowego od czasów Gothica 2, Civilization, Red Alert i Quake'a 3. Cały czas te same, odgrzewane kotlety. Nie ma już takich eksperymentów jak Recoil, Hostile Waters, Sacrifice czy
  • Odpowiedz
@PrzestrzenBanacha: I tak i nie. Owszem powstaje cała masa gier, powstają też gry do konkretnego odbiorcy.
I tu jest zasadnicza różnica między tym co było, a jest. Tytuły AAA, czyli wszystkie EA, Ubisofty itd głównie odgrzewają kotlety, lekko coś zmieniają, ale nic rewolucyjnego ni ma.
No, ale do tego masz całą masę indyków albo po prostu mniejszych studiów, w których owszem też jest od zatrzęsienia starych kotletów (czy to remake'i, czy
  • Odpowiedz
@chopak: Bardziej chodziło mi o to, że w dzisiejszych czasach jesteś w stanie w prosty sposób #!$%@?ć do różnych przegródek gry na podstawie gatunków. Kiedyś to było bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. Taki Sacrifice to był RPG z domieszką RTS, nie wspominając o Kabuto - to był FPS, RTS i RPG naraz. W Hostile Waters miałeś RTSa, skrzyżowanego z TPS. Tam dopiero były rewolucyjne mechaniki. I o dziwo AI nie miała
  • Odpowiedz
@PrzestrzenBanacha: Ale zauważ, że wszystkie Twoje przykłady negatywne to są właśnie gry z dużych studiów.
Chyba zawsze rewolucyjne gry to były właśnie takie średniopółkowe studia jak w przypadku Gothica. Kiedyś to one dominowały rynek, więc w rezultacie było tak jakby więcej rewolucyjnych pomysłów. Liczbowo nie było ich więcej, ale miały większą siłę przebicia, bo nie były w cieniu nowej fify, coda czy assasins creeda.
  • Odpowiedz
@PrzestrzenBanacha >Jak patrzę na te wszystkie premiery w ciągu ostatnich parunastu lat, to nie powstało właściwie nic nowego od czasów Gothica 2, Civilization, Red Alert i Quake'a 3.

Co? Minecraft, League of legneds to dwa szybkie przykłady jak mechaniki gier się zmieniają.

Bardziej chodziło mi o to, że w dzisiejszych czasach jesteś w stanie w prosty sposób #!$%@?ć do różnych przegródek gry na podstawie gatunków.


Przecież to właśnie w 2018 gry są
  • Odpowiedz
@Foczkins: Mechanika LoLa jest poderżnięta ze starych gier Shiny Interactive. To jest kalka Sacrifice, tylko że w rzucie izometrycznym i z obciętymi wątkami fabularnymi oraz niektórymi efektami. W stosunku do Sacrifice to jest nawet regres, z tym że LoL ma większego wydawcę.

Mechanika Minecrafta też jest poderżnięta. Jedyną nowinką jest to, że Mc został napisany w javie i łatwo się do niego mody pisze.

Gothic akurat był całkiem spoko. I tu
  • Odpowiedz
@RPG-7: Białoruś się powoli liberalizuje, poza tym jak na socjalistyczny kraj o dziwo jakoś w miarę funkcjonuje, na pewno sto razy lepiej od Ukrainy xd
  • Odpowiedz
@RPG-7: Gospodarczo to taka Polska 10 lat temu, Ukraina to padaka mimo że mają bardziej wolnorynkową gospodarkę, ale tu decyduje mentalność samych Ukraińców.
  • Odpowiedz