Wpis z mikrobloga

@Niedobry: @1iostatni: @Jarek_P: koledzy, w dziedzinie jestem całkowitym laikiem, ale widzę to tak:
1. Ładownie baterii czy raczej jej ogniw odbywa się za pomocą sterowania prądem.
2. Ładowarka podaje stały prąd. Ma dwa styki więc nie ma żadnej linii danych, więc ładowarka nawet nie wie co ładuje i czy to coś jest naładowane czy nie.
3. Zatem to układ w baterii steruje prądem ładowania poszczególnych ogniw.
4. Zatem laptopowi
@piter-miter: nie podłączasz gołych baterii, podłączasz laptopa, tak? Więc prąd ich ładowania Cię nie obchodzi, tym się zajmie elektronika laptopa. Ty musisz zadbać o dwie rzeczy:
- by napięcie podawane z zasilacza było zgodne z tym, którego wymaga laptop.
- by prąd maksymalny, jaki może oddawać nowy zasilacz był NIE MNIEJSZY, NIŻ wymagania laptopa, dla uproszczenia możesz przyjąć, że ma być nie mniejszy niż to, co jest podane na starym zasilaczu.
@Jarek_P: napisal tylko ze podpina to pod panel solarny. Czyli zrodlo pradu. NIe wiadomo czy regulowane czy nie. Wiec, tak mam prawo myslec ze przy baterii laptopa ( o ktorej tez nie mamy danych czy ma uklad regulcaji czy nie) moze tam poleciec do 4A
@Jarek_P: o taką odpowiedź mi chodziło. Mam jeszcze drugie pytanie: ponieważ to solar to prąd będzie się wahał w zależności od słońca. Czy z taki wahaniami układ w baterii sobie poradzi? Nie skróci to żywotności ogniw?
@1iostatni: chyba każdy laptop a raczej bateria ma taki układ. Przeczytaj co napisałem powyżej.
@piter-miter: laptopa możesz śmiało podpiąć do takiego źródła.

Ja kiedyś podłączyłem "na krótko" samą wtyczkę do zasilacza regulowanego, ustawiłem napięcie identyczne jak zasilacz lapka, a ograniczenie prądowe zostawiłem na maksimum, więc w moim przypadku 15A i laptop mimo wszystko brał ~2A.

Nie masz się czym przejmować.
ponieważ to solar to prąd będzie się wahał w zależności od słońca. Czy z taki wahaniami układ w baterii sobie poradzi? Nie skróci to żywotności ogniw?