Wpis z mikrobloga

@woda48 dolej trochę benzyny.
I na przyszłość poszukaj stacji sprawdzonej. Ja ntankuje na takiej gdzie tankują wszystkie szkoły jazdy, firmy wszelkiej maści budowlane i techniczne, straż pożarna itd. I nigdy nic nie było źle. No ale ja mam benzynę albo b+g
  • Odpowiedz
@Sasior: Mówisz o pojemności 1,8 ?? Jak masz nowy samochód to jasne że nie ale jak masz używany to tylko poprzedni właściciel wie co tam jest włożone. A komplet nowych świec żarowych w razie co nie jest takim wielkim wydatkiem. Wole zagrzać przy takim mrozie 2-3 razy niż katować akumulator i rozrusznik ;)
@woda48 a zrób tak że przekręć kluczyk żeby zgasło grzanie świec i powtórka ze 2-3 razy :) Jak
  • Odpowiedz
@woda48: zimowe paliwo na stacjach jest od 16 listopada (od października jest tzw. przejściowe) nie ma więc możliwości żebyś zatankował paliwo letnie... natomiast takie paliwa też mają swoje ograniczenia temperaturowe i limitem w zimowych (nie arktycznych) jest -20°C poniżej również w takim paliwie wytrącą się kryształki parafiny

co do świec żarowych odpalisz nawet przy nie sprawnych jeśli tylko akumulator da radę :) świece żarowe mają tylko wstępnie podgrzać komorę
  • Odpowiedz
w ciągu 2 dni- OBA diesle mi zamarzły (kręci się rozrusznik ale auto nie odpala), temp na poziomie -13


@woda48: Proste pytanie - filtr paliwa zmieniony w 2017 roku czy nie? Jak nie, to masz odpowiedź. W benzynowych nie trzeba o tym pamiętać, w dieslach jest to konieczne jak chcesz odpalać w takich temperaturach.
  • Odpowiedz
a zrób tak że przekręć kluczyk żeby zgasło grzanie świec i powtórka ze 2-3 razy :)

@Kornik_: tak to tych świec nigdy nie nagrzeje - świece grzeją jeszcze po zgaszeniu kontrolki a nawet po odpaleniu samochodu (czasami w niektórych samochodach słychać przekaźnik świec żarowych) dlatego lepiej jest odczekać kilka sekund po zgaszeniu kontrolki i wtedy spróbować odpalić niż kręcić kluczykiem
  • Odpowiedz
@Kornik_: Sęk w tym że obecna konstrukcja świec żarowych ma około dwudziestu lat i tyle też jest stosowana w autach, więc śmiało można zakładać że rzadko trafimy na konstrukcje ze starymi świecami, gdzie faktycznie kilkukrotne ich podgrzanie ma sens, więc utrwalanie obecnie błędnego nawyku nie ma sensu.
  • Odpowiedz
@Jokker: bzdury gadasz u mnie filtr ma przynajmniej 6 lat nie wiem ile wcześniej miał go poprzedni właściciel - pali z problemami ale to z powodu uszkodzonych świec za które też się już ze 3 lata zabieram ;)
  • Odpowiedz
@Sasior: Żebym nie miał klekota to bym nie dyskutował. Tylko że nie wiesz nigdy ile ta świeca grzeje bo zgaszeniu kontrolki. Dwa dobra świeca zagrzeje się w sekundę najtańszej pewnie zejdzie się ze 3. Przy tych temperaturach jakoś szkoda mi hehłać jak mówisz. Po zagrzaniu świec 2-3 krotnie dużo ładniej zapala
Przy -5 odpalam tak jak mówisz zgaśnie kontrolka odczekuje 2 sekundy odpalam przy -14 niestety tak ładnie nie zapli bez
  • Odpowiedz
@PanKracy582: punto 1.9- rocznik 2006, nieco ułatwię wam pomoc. Mea culpa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale racja- kręci się ledwo, nie będę go pewnie męczył przez kilka dni- boje się by akumulator całkiem nie padl
  • Odpowiedz
@woda48:

Paliwo na stacjach moze byc chrzszcone i wlasnie w warunakchj zimowych wychodzi kto oszukuje.

Aku wyjmij i naladuj. Nie dolewaj niczego tylko pokrec i powinien zaskoczyc. Ew. plakiem pomoz. Serio pisze.

Ps. Skad wiesz,ze paliwo ?
  • Odpowiedz
@bigger: bo drugie auto- tez diesel, seat 1.9 zatankowane na tej samej stacji- niby lepszym dieslem zachował sir tak smak. Dzień wcześniej lata jak zloto- musiałem dotankowac- rano nie zaskakuje
  • Odpowiedz
@PanKracy582: Po pierwsze primo paliwa nie chrzci sie woda. To raz.

Po drugie ultimo w zbiorniku jest woda, ale ona nie trafia do dystrybutorow. Jak pod koniec lat 90tych pracowalem na stacji to ilosc zbiornikach badalo sie dluga deska z podzialka. Teraz masz kilka filtrow, separatory do wilgoci itd.. Jak przywoza w kilku komorach 30 ton paliwa to jestes w stanie co do litra powiedziec ile paliwaa przywiozl kierowca

I generalnie
  • Odpowiedz
@woda48: Zdejmij z filtra waz i zobacz czy leci paliwo. Prawda jest ze na mrozach wieksza czesc awarii dotyczy ukladu zasilania paliwem, ale stosunkowo rzadko kwestia rozbija sie o zlej jakosci paliwo. Jakbym mial obstawiac to wilgosc /woda w dawno nie wymienianym filtrze. Jak prad jest dobry to pomogl bym gosciowi plakiem i sprawdzil efekty.
  • Odpowiedz