Wpis z mikrobloga

W okresie wymierania Ikarusów 280 w Rosji(w ostatnich miesiącach wycofano je w Riazaniu, Nowogrodzie Wielkim, Togliatti, Wołżskim i Syktywkarze), Jekaterynburg pozostaje ich bastionem i drugim miastem na świecie po Budapeszcie pod względem ilości użytkowanych tam egzemplarzy. Co prawda samych Ikarusów 280 zostały tam już tylko 3 sztuki, ale wydłużonych, 18 metrowych(normalny Ikarus 280 ma 16,5 metra) Ikarusów 283 jest tam aż 67 sztuk, z czego 57 jest sprawnych i aktualnie eksploatowanych. Autobusy te Ikarus dostarczył w ilości 170 sztuk latach 1997-1998, gdyż wygrał międzynarodowy przetarg, pokonując zagranicznych konkurentów, takich jak MAN. Wcześniej, w latach 1990-1991, dostarczono ponad 300 egzemplarzy modelu 283 do Moskwy, ale te już dawno skończyły w hucie, ostały się jedynie 2 egzemplarze, jeden w muzeum, a drugi jeździ do dzisiaj w komunikacji miejskiej w Saratowie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co ciekawe w Jekaterynburgu nie ma ani jednego Ikarusa z harmonijkowymi drzwiami, mimo iż takie stanowią 99% przegubowych Ikarusów używanych w Rosji poza Jekaterynburgiem.
Wydłużenie pojazdu widać po dodatkowych okienkach - jednym z tyłu za ostatnimi drzwiami, i jednym przed przegubem.
#komunikacyjneciekawostki #ikarus #autobusyboners #rosja #ciekawostki
W.....c - W okresie wymierania Ikarusów 280 w Rosji(w ostatnich miesiącach wycofano j...

źródło: comment_kkkddKPIzeAtoO4hFv8NPIudqO53WUsn.jpg

Pobierz
  • 6