Wpis z mikrobloga

@SlepyGracz: #unity3d #c#, #programowanie

Z racji tego, że jakoś ostatnio mam za dużo czasu. A nie chcę go poświęcać tylko na granie w gry. Zacząłem się zastanawiać, czy trudno jest samemu jakąś taką sensowną grę stworzyć samemu od podstaw. Oczywiście problem w tym, że jestem zielony w temacie. Z programowaniem miałem styczność tylko wtedy gdy musiałem odbyć staż. I w sumie tam poznałem tylko BASICa i Asemblera, co było mi potrzebne do obsługi 8-bitowych potworów typu C64 czy Mera 300. W zasadzie tyle co jeszcze znam po łebkach HTML/CSS. Więc moja wiedza w tym aspekcie, jest raczej nie wystarczająca. Jednak kumpel wmawia mi ze Unity3d pozwoli mi stworzyć dobrą grę w zaledwie miesiąc od zera. Śmiem w to wątpić, ponieważ nie wyobrażam sobie, jak taki laik, jak ja. Bez absolutnie żadnej wiedzy i znajomości języków programowania, może stworzyć cokolwiek, co będzie działać i jeszcze do tego może być ciekawe. Z tego co poszperałem w sieci, jest ogrom materiałów, tutoriali i kursów. Ale zdaje mi się, że nic poza banalną strzelanką w #D bym nie zrobić. A np. na Steam jest po prostu zalew, tego typu "gier". No ale może się mylę poznanie podstaw C# i odrobina chęci pozwolą mi zrobić HIT na miarę Gothica, czy innego Skyrima (nie od razu). Czy może się mylę, i da się zrobić coś fajnego w krótkim czasie? Z ciekawości i i ilości czasu chętnie bym to sprawdził... Tworząc grę w zasadzie pod siebie i swoje upodobania, skoro "Unity3D daje w zasadzie nieograniczone możliwości, i jest to coś w sam raz, dla Ciebie". Uważam, że szybko bym te granice jednak odkrył :-)
  • 11
@SlepyGracz: Wybij sobie z głowy, że zrobisz coś pokroju Gothica samodzielnie. Samemu da się zrobić hit na miarę flappy birda, ale mniej w tym gamedevu, bardziej łut szczęścia do viralu.