Wpis z mikrobloga

Kraków. Zmiany w rozkładach jazdy – tramwaje spowalniają

Od 7 maja obowiązują skorygowane rozkłady jazdy tramwajów na większości tras. Związane jest to z ograniczeniami prędkości z powodu fatalnego stanu torowisk.

Aż na 16 z 26 tramwajowych tras, a więc na większości, urzędnicy wprowadzili zmiany w rozkładach jazdy. Obowiązują one od wczoraj i spowodowały, że czasy przejazdów tramwajów się wydłużyły. Wszystko przez to, że trzeba było ograniczyć prędkość przejazdu pojazdów z powodu złego stanu torowisk.

Z jednej strony urzędnicy na początku roku zwiększyli częstotliwość kursów tramwajów, ale teraz musieli spowolnić czasy przejazdów, bowiem są odcinki torowisk, na których zamiast z prędkością do 50 km/h tramwaje muszą jeździć wolniej, np. na al. Solidarności 10 km/h. Mieszkańcy w internetowych komentarzach zdążyli już z tego żartować, że tak teraz wygląda „szybki tramwaj”.
Zmiany rozkładów dotyczą linii: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 44 i 52, a także linii nocnej 64 i odpowiadającej jej linii autobusowej nocnej 664 (kursuje od poniedziałku do środy i ma takie same godziny odjazdów z przystanków co linia 64).

Bez zmian pozostają rozkłady dla 10 tras tramwajowych: 3, 6, 8, 13, 19, 20, 24, 50, 62 i 69.

– Zmiany w większości oznaczają przesunięcie odjazdów o pojedyncze minuty w związku z korektą czasów przejazdu między poszczególnymi przystankami – wyjaśniają w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Czasy przejazdów tramwajów zostały zwiększone na odcinkach ulic w Nowej Hucie:

- al. Solidarności, między przystankami „Kombinat” i „Struga” (w obie strony) – zwiększenie czasu przejazdu o 3 minuty w każdym kierunku;

- ul. Mrozowa, między przystankami „Mrozowa” i „Kombinat” (w kierunku nowohuckiego kombinatu) – dłuższy przejazd o 1 minutę;

- ul. Ptaszyckiego, między przystankami „Klasztorna” i „Suche Stawy” (w obie strony) – zwiększenie czasu przejazdu o 1 minutę w każdym kierunku;

- ul. Bieńczycka, między rondem Czyżyńskim i Kocmyrzowskim (w obie strony) – przejazd wydłużony o 1 minutę w każdym kierunku;

W ZIKiT zaznaczają, że na pojedynczych odcinkach tras tramwajowych, w miarę możliwości zmniejszono założony czas na pokonanie danego odcinka, aby sumaryczny czas na przejechanie całej trasy nie zwiększył się znacząco.

Przypomnijmy, że w połowie kwietnia zarząd dróg ograniczył prędkość tramwajów w al. Solidarności do 10 km/h z powodu fatalnego stanu torów. Mieszkańcy byli oburzeni, że pojazdy jadą dużo wolniej, a ich opóźnień nie uwzględniono w rozkładach. Narzekali też motorniczowie, którzy z powodu spowolnień nie mogli zdążyć z przejazdami od pętli do pętli w wyznaczonym czasie. Wtedy w ZIKiT usłyszeliśmy, że decyzja o tym, czy i kiedy zmienią się rozkłady jazdy zostanie podjęta przez MPK, które jest odpowiedzialny za ich przygotowanie. Rzecznik MPK Marek Gancarczyk potwierdził nam, że potrzebne były korekty.

Tramwaje nieprędko wrócą do szybszych przejazdów. Uzależnione jest to od zmodernizowania torów. Przygotowanie dokumentacji przetargowej na przebudowę torowiska w al. Solidarności ma się rozpocząć w tym roku, natomiast same prace nie wcześniej niż w lecie 2019 r.

#krakow #tramwaje #mpkkrakow
Pobierz
źródło: comment_lniYMHMEHcqvck5I0roo1qxcJAbeNlg2.jpg
  • 12
Nie można mieć do nikogo pretensji. Przecież to siła wyższa i tory pewnie zepsuły się z powodu upałów w weekend majowy. Dobrze, że urzędnicy szybko reagują i lada moment wszystko wróci do porządku.
@piekuo: to się nazywa wykorzystanie pracowników do granic możliwości ( ͡ ͜ʖ ͡) trzeba pochwalić urzędników za doskonałe zarządzanie kadrą pracowniczą MPK
@Napleton: no własnie mało bo zostaje te 10 minut przerwy co godzine więc można jeszcze przycisnąć ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakby dali nam gorsety ortopedyczne i kaczki szpitalne to bez problemu da rade zrobić 10 minut przerwy na cały dzień, wystarczy na wyczyszczenie kaczki xD
@Napleton: jest już zgłoszone i biorą pod uwage kaczki lub pampersy, zależy co wyjdzie taniej. Był też pomysł montażu lepszych foteli żebyśmy mogli pracować dłużej niż 12 godzin ale nie przeszło bo to za drogie więc dalej jeździmy na krzywych fotelach z wystającymi drutami ( ͡° ͜ʖ ͡°)