Wpis z mikrobloga

Mireczki i Mirabelki spod tagu #islandia, kończę właśnie studia (obrona z początkiem lipca) i planuję wyjechać na trochę na Islandię, zarobić co nieco by sobie ułatwić start w życie po studiach. Docelowo na pół roku, ale jeżeli będzie dobrze z pracą i zarobki będą fajne to nie wykluczam, że zostanę na dłużej. Kierunek, który studiuję daje mi jakieś tam perspektywy na pracę, ale chciałbym zarobić i odłożyć na kawałek jakiegoś mieszkania. Sytuację mam o tyle fajną, że na Islandii mam ogarnięte mieszkanie pod Reykjavikiem u osoby z rodziny, która sama wynajmuje dwupokojowe mieszkanie od swojego szefa (bardzo w porządku gość). Z tego co czytałem to nie ma problemów ze znalezieniem pracy a właśnie z mieszkaniami, więc o tyle moja sytuacja jest lepsza.

Mam kilka pytań, mianowicie gdzie najłatwiej znaleźć na start pracę? Lepiej jest szukać jeszcze w Polsce przez internet, czy już na miejscu chodząc/jeżdżąc z CV? Dodam tylko, że mój angielski jest na bardzo dobrym poziomie, nie mam żadnych problemów z komunikacją. Nie mam oporów przed kontaktami z ludźmi czy to posługując się polskim czy angielskim. Sam angielski wystarczy by pracować na wyspie czy wymagany jest też islandzki? Czytałem też, że praca jest głównie w sezonie, ale czy to znaczy że po sezonie praca się po prostu "kończy" i trzeba szukać czegoś nowego, czy dalej się pracuje tylko kręci się wszystko po prostu wolniej (np. w hotelach czy na lotniskach)? Dodam tylko, że doświadczenie jakieś mam, pracowałem w saloniku optycznym jako sprzedawca, w kilku restauracjach jako dostawca i kelner, do tego zaliczyłem krótką przygodę w obsłudze klienta na słuchawce. Na jakie zarobki można liczyć na początku pracując np. na lotnisku czy w hotelu/restauracji? Chciałbym mieć jakieś odniesienie jak będę przeprowadzał rozmowy. Za jaką pracą powinienem się najpierw rozglądać?

Będę bardzo wdzięczny za jakieś informacje na ww. tematy ;)

#islandia #emigracja #pracazagranica
  • 3