Wpis z mikrobloga

Peugeot RCZ przedlift (2010 - 2013)
1.6l R4 turbo 154-200KM benzyna
2,0l R4 turbo 164KM diesel
0-100 km/h - 7,5-8,4s

To auto spodobało się, od dnia premiery w Paryżu w 2009 roku. Pomysł na auto, jego linie nadwozia i proporcje ewidentnie zaczerpnięty z Audi TT, ale za to bardziej dopracowany i pełen francuskiej finezji. Wstępnie auto miało nazywać się 308 RCZ (przedni zderzak i światła nawiązują wprost do tego modelu 308, platforma zdaje się też jest ta sama.), ale widocznie dział marketingu zdecydował, że nawiązanie do modelu 308 nie wpłynie pomyślnie na sprzedaż. Finalnie czar prysł gdyż okazało się, że auto oferowane jest tylko z napędem na przód, a w ofercie nie znajdziemy żadnego nieuturbionego silnika.

W 2013 roku model przeszedł drobny facelifting. Zmianie uległa głównie przednia część pojazdu, a do oferty wprowadzono najmocniejszy model RCZ R gdzie benzynowe 1.6l R4 podkręcili do 270KM. Taka konfiguracja sprawia, że auto zaczyna być zadziorne (sprint do setki spadł do 5,9s), ale napęd na przód wciąż pozostawia niedosyt.

Produkcja modelu trwałą do 2015 roku i sumarycznie powstało prawie 68k sztuk.

-----------------------------------------------------------------------
#carpedia - czyli moje spoty z jakimś dodatkowym opisem <--- obserwuj/czarnolistuj
#ciekawostki #mojezdjecie
#carspotting #carboners #peugeot #rcz #frenchcarlovers #warszawa #r4
superduck - Peugeot RCZ przedlift (2010 - 2013)
1.6l R4 turbo 154-200KM benzyna
2,0l ...

źródło: comment_7IXrp8ZELhJhkWSaWCsFgN5Mp5llIniD.jpg

Pobierz
  • 8
@quintic: Ale jakie znaczenie ma cena? Poruszamy kwestię przyśpieszenia. 20 letni SUV jest w tej kwestii lepszy od nowoczesnego pseudo sportowego wozidełka. I jeszcze te diesle pod maską... A wracając do cen, to za mniej niż 4 RCZ można mieć Jeepa Grand Cherokee. Ale nowego Trackhawka, który ma do setki 3.3-3.5s... RCZ fajnie wygląda, ale przyśpiesza jak zwykły, trochę mocniejszy sedan. W takiej budzie to trochę kiszka.