Wpis z mikrobloga

Jestesmy juz po fali opinii o nowym Battlefieldzie 5 (gdzie COD WW2 wydaje sie juz o wiele bardziej autentyczny - nigdy nie sadzilem, ze to napisze).

Warto w tym momencie opowiedziec o innym nadchodzącym tytule osadzonym w drugiej wojny swiatowej, ktory moze skutecznie zaspokoic hajp na tego typu produkcje.

Post Scriptum: The Bloody Seventh
tag gry ->>> #postscriptum

Będzie to wielkoskalowa, immersyjna gra wieloosobowa promująca współprace miedzy graczami (tak nieobecne mechaniki w dzisiejszych czasach). Do tego szczycić się ma historycznym odwzorowaniem map, uzbrojenia i pojazdów, które używano w danych bitwach.
The Bloody Seventh jest pierwszą częścią serii, która skupiać się będzie wokół Operacji Market Garden. Beda zatem brytyjczycy, skoki spadochronowe, Arnhem i o jeden most za daleko.

Kilka cech szczególnych i zawartość gry (skopiowane ze sklepu steam):
- 40 vs 40 multiplayer PvP battles (50v50 is our goal)
- Parachuting into action
- Photo scanned 3D Uniforms
- Artillery and Airstrike support
- Vehicles using realistic values, such as turret speed, armor thickness etc..
- Authentic level at a 1:1 scale based on military archives and historical maps
- Faithfully recreated historical weapons, vehicles and famous landmarks
- Base building, fortification and barricades
- Logistic and supply runs to help fortify your position and rearm friendlies
- Towing system for supplies
- In game Voice Over IP with proximity fade
- Player driven objectives in Sandbox game mode
- Full access to PS SDK to add or modify content
- Steam Workshop support
- 5 maps for a total of 140 km² of authentic playable area
- 3 game modes, such as “Offensive”, “Stratagem” and “Sandbox”
- More than 40 faithfully recreated vehicles and 50 authentic weapons 
- British & German factions, including the 1st Airborne Division, XXXth Corp, Waffen SS and the Wehrmacht
- The entire western vicinity of Arnhem in 1944 and Arnhem city center with its famous bridge too far
- Source Development Kit for you to add or modify content.

Całość oparta jest na kodzie źródłowym taktycznej gry SQUAD. Z początku miał być modyfikacją, lecz projekt urósł do tak ogromnych rozmiarów, że zdecydowano o wydaniu PS jako samodzielnego tytułu.
Oprawa graficzna stoi na zadowalający poziomie. Jednak udźwiękowienie oraz gameplay nadrabia... i to mocno. Nie uswiadczymy tutaj samodzielnego biegania po mapie czy oddzialu samych snajperow. Ma byc jak w Battlefieldzie, ale znacznie bardziej taktycznie, gdzie wbudowany system komunikacji glosowej jest jednym z najwazniejszych elementow gry.

Jeśli chodzi o możliwość zagrania to czekamy teraz na dostęp do pierwszych weekendowych testów przygotowujących do wydania pełnej wersji gry. Gra jest już w zasadzie ukończona jeśli chodzi o zawartość. Wymaga jednak doszlifowania kilku elementów. Więcej będziemy wiedzieć, gdy rozpoczną się playtesty (moim zdaniem kwestia kilku dni-tygodni).
Wtedy też chętnie opiszę swoje pierwsze odczucia. Poki co warto sie wstrzymac, bo wiadomo
"No preorders".

#battlefield #gry #squadgame #iiwojnaswiatowa
  • 12
@Antol: Wszystko fajnie, tylko CoD nie jest autentyczny a do tego jest nudny jak flaki z olejem czego twórcy BF-a chcą uniknąć, bo ile razy można lądować w Normandii. Trailer nowego BF-a był szybkim przeglądem zmian, nie miał mieć żadnego ładu ani składu, co z resztą widać po analizach, gdzie analizy 2 minutowego trailera trwają po 20 minut.
Co do wklejanej przez ciebie gry, to przecież to jest zupełnie oddzielna kategoria
@Tasde: Cod jest nudny? Pełno dodatków do broni, zadania o legendarne warianty broni, eventy społecznościowe, wiele trybów gry, duża scena esportowa nie pozwalają na nudę
@kefirowaty: wait what? W najgorszą część czyli Ghost gra po 3k ludzi w tej chwili na ps3 a w stary black ops po kilkanaście tysięcy, w przypadku nowszych część te liczby są kilka/kilkanaście razy większe. O jakim codzie ty niby mówisz
@kefirowaty: W przypadku samego PC to jest to 3k graczy gdzie sprzedane wersje na pc to jakieś 5/10% wszystkich kopii, to dobrze obrazuje ile osób gra teraz na innych konsolach. Do tego nawet te 3k graczy to nie jest jakaś mega fatalna liczba uniemożliwiająca komfortowe granie
@United: Jest nudny, kolejne części już nawet setupem się nie różnią. Zrobili WWII i co? Dalej dokładnie ten sam CoD z innymi modelami w multi bez większych różnic. Fabularnie też gówno, napompowany patosem obraz dzielnych żołnierzy lądujących po raz pierdzietny na plaży w Normandii i idących przez Francję kończąc grę przekroczeniem mostu Ludendorffa, dokładnie w ten sam sposób zakończył się pierwszy CoD na konsolach a samo lądowanie w Normandii miało miejsce
@Tasde: Multi bez różnic? System dywizji, bronie drugowojenne które różnią się całkowicie w graniu od tych futurystycznych tryb wojny, Sztab i wiele innych rzeczy jakie wprowadzili to raczej nie można nazwać znowu tym samym. Co do singla to ja się dużo nie spodziewałem i dużo nie dostałem. W porównaniu do Codów 1 i 2 misje są tak samo nie realistyczne i przepakowane akcją. A co do wyboru teatru to jest to