Wpis z mikrobloga

Mireczki, mam problem ze swoim wozidełkiem, oddany wczoraj do mechanika ale zarobiony człowiek z niego to sobie w międzyczasie kminie co i jak. Zaczeło się od tego że migała kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych obrotach, na forum pisali, że może to być kwestia czujnika ale to raczej odpada, dlatego że lecąc trasę 50 km po dotarciu okazało się że od 2k obrotów kontrolka zaczynała migać i ciut poniżej świecić stale.
Jedną z rad jaką czytałem to to żeby zalać go gęstszym olejem bo 10w40 pół syntetyczny może się zbyt rzadki robić.

#motoryzacja #kiciochpyta
  • 28
@michaml9995 trzeba podpiąć zewnętrzny czujnik. Jak odczyt z fabrycznego jest poprawny to panewki, albo pompa? Pali olej? Co to za silnik? Jaki przebieg?

Kiepsko to widzę.
@michaml9995: Gdyby to była usterka elektryczna to niezależnie od obrotów by się zapalała kontrolka i gasła. Jak jest ściśle powiązane z obrotami to w zasadzie tylko pompa zostaje, chyba że spec nie zmienił filtra przy wymianie oleju. Najlepiej sprawdzić manometrem ciśnienie oleju i porównać z danymi producenta. Wlewanie gęstszego oleju to tylko maskowanie prawdziwego problemu.
@ScaRRyMaN: >Ja miałem, podobny objaw we fiacie.
No, a poważnie... to w niektórych książkach piszą, że to normalny objaw na gorącym silniku, po dłuższej jeździe. Po prostu olej ma wysoką temperaturę i spada jego cisnienie, ponieważ zmniejsza się jego gęstość.
@michaml9995: to jest normalne, że spada ciśnienie wraz ze wzrostem temperatury ale nie może ciśnienie spaść poniżej określonej granicy dla danego auta. Zapalenie się kontrolki ciśnienia to już skrajnie niskie ciśnienie oleju
@ScaRRyMaN: Też mi się wydało że to nie jest normalne żeby kontrolka się świeciła dlatego że spadło ciśnienie. Przeciez to jakiś zakres powinno mieć i poniżej kontrolka się świeci, a skoro mam zalany olej taki jaki zaleca producent to coś jest nie tak