Wpis z mikrobloga

#motocykle #motomirko #motoryzacja

Pytanie do was, bo niedługo zacznę przygodę z motocyklem. Poszukuję motocykla o wymogach:

- ABS,
- nie-naked, nie-cruiser i nie-enduro,
- moc 85-110 KM (max),
- 15-17 tys zł,
- 187 cm wzrostu

Bardzo podobają mi się sporty, ale wolę na początek nie wchodzić w to (bo trudniej się nauczyć i obyć z motocyklem chyba), tym bardziej że sport łapiący wymagania wyżej to już 17 tys w górę (Honda CBR 650F nowa), mimo wszystko turystyk w tym klimacie myślę, że jest w zasięgu. Pod uwagę brałem:

- Kawasaki ER6-F, ma 75KM, ale wyglądem nadrabia wszystko, idealnie trafia w moje kryteria wyglądowe. Siedziałem na nim, mniej wygodnie niż na Yamaha MT07, no i moc wolałbym większą.

- Suzuki GSX650F, czyli (chyba) następca jajka. Praktycznie jestem na niego zdecydowany, 85KM i wszystko co fajne, z wyglądem włącznie. Tylko waga mnie przeraża delikatnie, masa własna to 245kg (niestety nie wiem czy to waga na sucho, czy z płynami)

Rzucajcie w miarę możliwości modelami, które przychodzą wam do głowy, bo ja mam wrażenie, że przeszukałem cały internet.
  • 30
@fidek: Aj, chodziło mi o pozycję bardziej. Słyszałem, że dla początkującego trudniej nauczyć się wyczuwania motocykla, gdy zaczyna od motocykla z pochyloną pozycją.

@Vader-Poland: Fajny ale to już taki turystyk pełną gębą, a mi mimo wszystko zależy na takim półśrodku. Jak widzę takie motocykle to mam w głowie ludzi, którzy w rok robią po milion km po Europie i stawiają przede wszystkim na wygodę podróży. Podziwiam, ale nie mój styl,
@Genem: też dodałem do sprawdzenia, dzięki.

@Gixaar: no tak właśnie od rana myślę jakim daily żartem zarzucić na wykopie i padło na wagę motocykla.
A tak serio, póki nie jestem motocyklistą to powielam opinie przeczytane na forach, tak jak pewnie każdy, kto zaczynał po erze neostrady. Mało jest tych motocykli i nie mam z kim o nim porozmawiać, stąd biorę wnioski internetowe, a w większości opinii właściciele jako wadę podawali
@fidek: fajna, na olx jak patrzę są dwie - jedna z uszkodzonym sprzęgłem, a druga zblokowana do A2 i 35KM. Ale popatrzę w domu jeszcze.

Boję się trochę brać "sportów" stłamszonych pod A2, bo od razu mam przed oczami Sebastiana, który wrzuca memy na facebooka o tym, że "on.. on oddał jej kask i zginol, zaginol na zawsze".
@cadwell: ja sam mam SV650S (wersja wtryskowa, po 2003 roku) i jestem mega zadowolony. Fajnie brzmi, fajnie jedzie (niby 72 konie, ale dzięki temu, że to V2 to idzie dobrze od samego dołu - ja używam głównie zakresu 2-7k RPM i zużycie paliwa wychodzi mi poniżej 5 litrów, a jeżdżę chyba dosyć dynamicznie). ABS miały chyba od 2007 albo 2008, musiałbyś sprawdzić. Nie ma problemu do seryjnej SV650S, która ma tylko