Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #passat W Passkudzie 1.8t mi nie pompuje turbo. Jakis tydzien temu na wskazniku przy maks boost pokazywlo mi 1.1bar, kilka dni temu spadlo do 0.7bar. Obecnie to max 0.2-0.3bar. Nie slychac niepokojacych odglosow, auto nie dymi i nie przegrzewa sie, ale no nie ma boosta. Rozumiem, ze zaczac od diagnostyki? Gdzie szukac problemu? Przejzalem weze od podcisnien i nie znalazlem uszkodzen :/ halp meh!
  • 15
@Dymass: Jaki do dokładnie silnik? Jeśli AEB to przez nieszczelność by ci paliwo odcinało, bo tam nie ma czujnika ciśnienia doładowania i zbyt duża ilość powietrza którą zassie turbo i wyrzuci przed silnikiem spowoduje że ECU uzna to za przeładowanie, zacznie odcinać paliwa i będzie szarpać.

Jeśli nowszy silnik to można by spojrzeć na kody błędów, bo może np. łapie przeładowanie i zmniejsza ciśnienie doładowania do następnego odpalenia.

Od biedy można
@biskup2k tak, AEB. tydzien temu ladowalo normalnie, po kilku dniach zaczelo do polowy, teraz osiagam max 0.3bara. Przy pompowaniu do 0.7 bara to szarpalo, jakby odcinalo, ale teraz ciagnie do konca, tylko jet mul jak cholera i pompuje max do 0.3 :/ boje sie, ze padla turbina ;(
@Dymass: Jak tyle pompowało to znaczy, że już coś się działo ze sterowaniem doładowania (chyba że ktoś wsadził jakieś MBC aby podnieść sobie doładowanie). 0,3 bara to tak jakby N75 nie działał (po prostu łączy ciśnienie z muszli z gruszką WG).
@Dymass: Turbo to pewnie jakaś hybryda, bo turbo od poprzecznego silnika tak łatwo nie podchodzi do silnika podłużnie zamontowanego (muszla wydechowa i zimna są całkiem inne).
A z tego co pamiętam to AEB wyrzuci co najwyżej błąd przeładowania albo brak ciągłości elektrycznej przewodów sterujących N75. Do jego diagnozy braku doładowania trzeba stosować trochę oldchoolowych metod.
@biskup2k okazalo sie, ze to #!$%@? wezyk z DV, ktory idzie do kolektora dolotowego XD, zauwazylem go w ostatnim momencie. Sparcial przy kroccu od DV, pekl i sie wypial ;) odcialem sparcialy oddcinek, a ze dlugosc spokojnie starczyla, to wpialem z powrotem do DV i burbo pompuje po sufit XD
@biskup2k tylko, ze komputer liczy powietrze w calym ukladzie, jak mu cos nie psuje, to najwidoczniej nie pozwala turbinie pompowac. Mowili mi o tym, jak chcialem zamontowac BOV. Poza tym mam go inaczej zamontowanego. W generalnie tym samym miejscu, ale glowka jest zwrocona w druga strone.
@Dymass: Ty pewnie masz w gumie doprowadzającej powietrze do turbiny z filtra powietrza, bo to rysunek z nowszego modelu. W ogóle to już się ludzie potrafią sprzeczać jak ma być zamontowane: https://a4-klub.pl/topic/211819-jak-prawid%C5%82owo-zamontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-dv-w-18t-aeb/

A z BOV jest jeszcze inny problem, bo on będzie w niektórych warunkach jazdy cały czas otwarty i turbo będzie nim wyrzucać zmierzone przez przepływomierz powietrze, które nie trafi do silnika ale już paliwo wyliczone do tego powietrza zostanie