•  

    Witajcie ponownie, pracę nad moją najnowszą gierką idle o łowieniu ryb nadal trwają, oto lista zmian od ostatniego wpisu:
    #donislawdev <-- obserwuj
    - Dodano sklep (specjalne przedmioty oraz przedmioty normalne). Na ten moment w sklepie specjalnym znajdują się takie ulepszenia jak: Obniżka cen w sklepie, zwiększenie mnożnika zysków, nagroda dzienna, maksymalny dzień zysku, zwiększenie mnożnika zysku z kul wodnych + ich łatwiejsze łapanie, zwiększenie szansy na złowienie ryby + zmniejszenie czasu do następnej ryby + chyba coś jeszcze, ale wraz z rozwojem gry będę dodawał jeszcze inne ulepszenia.
    - Dodano spadający bonus (forsa).
    - Dodano poradnik do gry.
    - Dodano system decyzji (znany z Mirkowania, jednakże tym razem jest ciut bardziej rozbudowany, decyzje będą mogły mieć większy wpływ na świat gry). Na ten moment brak decyzji.
    - Od teraz wiele ulepszeń będzie zmieniać swoje ikonki (wraz z ich progresem). Dodatkowo każde ulepszenie będzie miało opis składający się z 1-2 zdań.
    - Ulepszono wydajność systemu zakupów w grze, dodatkowo dodano przycisk MAX (zakup).
    - Przebudowa systemu sklepu.
    - Dodano panel złowionych ryb (każda ryba to % do zysków), planuje też dodać może jakieś hodowanie rybek i innych jadalnych rzeczy.
    - Dodano nagrodę dzienną.
    - Dodano specjalne ulepszenie zwykłych ulepszeń (po odblokowaniu wszystkich poziomów).
    - Dodano zysk z kliku, pasywny zysk będąc w grze, oraz pasywny zysk nie będąc w grze.
    - Dodano nowe dźwięki.
    - Naprawa błędów, inne małe usprawnienia.

    Ogólnie w grze zmieniła się masa różnych rzeczy, a to dopiero początek, na ten moment pracuje nad prostym systemem pracowników (na gifie widać rybaków w łódkach), każdy z nich najprawdopodobniej będzie miał własne statystyki + własne rzeczy do ulepszenia (przynęta i kilka innych). Oprócz tego planuję też dodać system „hodowli” ryb (30 ryb do wyboru, osobna mapka, może jakiś system ich rozmnażania między sobą + system wieku). Oprócz tego planuję też dodać system „prestiżu”, czyli tracimy zwykłe ulepszenia ze sklepu, w zamian za to zwiększają nam się zyski + pewnie będziemy coś odblokowywać (tracenie wszystkich ulepszeń, strasznie spowolniłoby grę, dlatego będzie się traciło tylko zwykłe ulepszenia, dodatkowo planuję po każdym prestiżu dodać zmianę koloru wody albo jakiś inny drobny element graficzny, coby progres był bardziej „widoczniejszy”), ale na tym plany się nie kończą( ͡° ʖ̯ ͡°)

    Nie chcesz przegapić ważnych informacji? Wesprzyj mnie
    Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
    Lista <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.

    Facebook
    Twitter

    #donislawdev <-- obserwuj #gamedev #gryandroid #tworczoscwlasna

    GIF

    źródło: NowyGif.gif (1.64MB)

    •  

      @loginek0:
      Unity C# + JS do dodatkowych rzeczy w WebGL.

      @LeD7:
      Dzięki( ͡° ͜ʖ ͡°).

    •  

      @DonislawDev: Kolejny idle clicker na mirko. Który to już 10?

    •  

      @LaserRock46AND2:
      Jeśli chodzi tak ogólnie o clickery na Mirko, to rzeczywiście troszkę ich było, szczerze to nie liczyłem, ale nawet tak z 20+ ich było.
      Jeśli chodzi o mnie, to staram się wypuszczać różne gierki, pierwsza gra była grą zręcznościową, był też space shooter, 2 gry dla dwóch graczy i chyba coś jeszcze, ale teraz nie pamiętam. Choć fakt, nie jest to mój pierwszy clicker. Ogólnie w przyszłości planuję bardziej celować w Tycoony. Po tym clickerze z rybkami to chyba zdecyduje się na tworzenie gry wojennej. Co do tej gierki o rybaku, to zdecydowałem się na clickera, gdyż takie gierki przyciągają najwięcej graczy (przynajmniej u mnie tak to działa), czyli po prostu gracze oczekują clickera, więc go tworzę, dodatkowo sam lubię grać w gierki idle, clickery.
      Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia :-}

    •  

      Jeśli chodzi tak ogólnie o clickery na Mirko, to rzeczywiście troszkę ich było, szczerze to nie liczyłem, ale nawet tak z 20+ ich było.

      @DonislawDev: A jak tam z finansami? Na czokoszoki przynajmniej wystarcza od pierwszego do pierwszego? Właśnie będę miał pół roku wolnego i chciałbym wrócić do tworzenia gier :)

    •  

      @Hodofca:
      0 Zwrotu, koszta większe niż zyski.
      Niby w wersji online mam razem (wszystkie gry) z 200-300k zagrań, w wersjach androidowych 10k+ pobrań, jednakże nadal to są za małe liczby na realny zysk. Choć nadal ludzie oglądają w grach reklamy (nawet w grach wydanych 8-9 miesięcy temu). Jak na standardy "zarobkowe", to są to strasznie śmieszne liczby.
      W tamtym miesiącu może razem wpadło mi z 15-20 $ (może ciut więcej), ale zyski są porozrzucane na jednej stronie do gier online, na drugiej, na jednej sieci reklam, na drugiej sieci reklam. Taki Chartboost to wymaga $300 na wypłatę forsy (myślałem, że wymaga $100, ale to dotyczy tylko czeków w USA), reszta krajów $300, to w takim Chartboost mam $106, ale i tak nie mogę tego wypłacić. A w reszcie stron są jakieś kwoty, które mogę wypłacić ($100, $130, 90 euro), jednakże sam koszt przelewu międzynarodowego będzie troszkę kosztować (tak obstawiam) + jeszcze będę musiał zapłacić podatek, ale sama taka myśl tworzenia jest bardzo imponująca, no i jednak z czasem człowiek uzależnia się od GameDevu( ͡° ͜ʖ ͡°). Planuję zrobić takie podsumowanie (po wydaniu gry o rybaku), z moich ogólnych zysków z 8 gier (5 Android/WebGL i 2 tylko WebGL + tego Rybaka/Android/WebGL), w sumie to będzie głównie podsumowanie zysków i informacji z tej gry o rybaku, a reszta będzie dodatkiem.

      Staram się myśleć przyszłościowo, każda gra to zawsze coś pozytywnego w CV, kolejna cegiełka do budowy social media i innych takich rzeczy, to małe elementy, które kiedyś mogą przerodzić się w coś większego. Choć z drugiej strony, jakbym miał dzieci/kredyty i takie tam, to bym chyba nie wyrobił. Ogólnie panują dwa przekonania, jedno to takie, iż z gamedev to zwykła zabawa i nie można na niej zarobić, a drugie przekonanie jest takie, iż gamedev przynosi łatwe miliony. Wydaje mi się, iż prawda leży po środku, większość gier na Steam/Google Play nie zarobi milionów, większość nawet nie zarobi $1k, ale nadal pojawiają się świetne gry (od niezależnych developerów), którym się udaje.

      Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia :-}

      * Ponoć dieta czokoszokowa to 100zł, więc niedługo będę bogaty( ͡° ʖ̯ ͡°).